úterý 1. března 2011

Ořech, mrkva, Lučina...


Včera večer jsem si všimla, že mi na blogu dramaticky pokulhává kategorie pro mlsouny (mezi něž se čestně a s radostí hlásím). Už původní idea byla, že tady budu vkládat jen naše super-extra-favority, abych to tady za chvíli neměla zapráskané naší všední krmí. Vzhledem k frekvenci vyváření v rodině, kde jídelny ne-e (ani B, ani můj muž), by to bylo otázkou pár dní. A jelikož tohle není blog a priori o jídle, jako třeba můj oblíbený Kinga blogger, nebylo by to asi to pravé ořechové... Jednak neumím o jídle tak poutavě hovořit, druhak nemám takový labůžo rozhled a do třetice - jsou tu hold jiní gastro-frajeři. Já jsem spíš gastro-žabař. Ale nadšený! Ale... když už jsem narazila na ty ořechy... ořechovo-mrkvové řezy s krémovou polevou... mohe byť?! Neuvěřitelně mňamózní záležitost. A samé zdravé věci.o)



Recept najdete zde.
(My teda dáváme jen 150-200g cukru, těch 300g na nás bylo moc.)

***

Tož dobré šlapání mezi zubami, jak říkává strejda Pepa:o)
(a-bez-po-ví-dá-ní... jak jsme skandovaly my, děti)

 Verze bez krému.
Ten krém je ale výborný, dodá řezu svěžest a fakt k němu sedí. Ale vzhledem k faktu, že chlopek si buchtu nosí i do práce na svačinu, není nadvakrát rozumné mít ji pod peřinkou.o) Toť k praktické stránce věci. Každopádně pokud budete mít buchtu jen na doma, krémujte. Variací na dané téma pro uspěchané je kopec zakysané smetany.

8 komentářů:

  1. Zdravím tě Jani a děkuji za návštěvu na mém blogu. Trochu jsem se u tebe taky porozhlédla a líbí se mi tu. Určitě přijdu zase.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, to vypadá děsně dobře...asi půjdu naloupat nějaký ořechy, mňam...

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, ač jsem pravidelný čtenář a následný okusitel apetitových dobrot, tenhle recept jsem nějak minula. Vypadá výborně, určitě vyzkouším. Tobě pochválím nádherné fotky! Jo a tu posadu na vajíčka :o)
    Krásný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, momentálně nemám ořechy, ale až, tak vyzkouším. A čepice se Ti taky moc povedla. Zdravím
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  5. Babi, ráda Vás vidím! Je mi strašně blízký Váš smysl pro humor, to je blaho. A propos - nevím, jestli se to počítá, ale i já dnes nakoupila rohlíky.o) Nehledě na horoskopy:o)

    Jani, louskej, je to fakt mana. Pak hoď echo, jestli´s do toho šla a jak šmakovalo.o)

    Helo, recept byl v 11/2009. Od té doby je u nás tato buchta již téměř kultovní záležitostí:o) Za chválu díky a to porcelánový plato je z Kiku za pár šupů.o)

    Jasan, Marci, šecko má svůj čas.o) A za čepku děkuju!

    OdpovědětVymazat
  6. Takže.....včera jsem byla v obchodě na lučinu, že udělám tuhle(dle všech indicií úžasnou buchtu, či řez:))) a když jsem přišla, tak hledám, hledám, hledám mrkev,našla jsem dva malé kousky- dcera měla na ni totiž zrovna velikou chuť, takže nic. No tak dnes vyrazíme znovu do města- na mrkev:)))
    A přimlouvala bych se i za obyčejnější recepty, mě už totiž dochází inspirace, jako fakt se v tom plácám....ale dívala jsem se na ty odkazy a tvoje oblíbené blogy, takže na pár dní snad bude zase vystaráno, takže moc díky!!!
    Jani- a já teda žasnu, ty jsi neuvěřitelná žena!!! Jak to stíháš- nechápu.....
    Zdravíme!!!!!! A užijte krásný den !!! Radka

    OdpovědětVymazat
  7. Zchroustla jsem tenhle bloček k rannímu kafíčku - je úžasně osvěžující :) Ukládám a těším se na další příspěvky všeho druhu.

    OdpovědětVymazat
  8. Júúúúj, dávno som nekukala na blogy a teraz vidím Tvoju pochvalu. Janka ĎAKUJEM. Mrkvový koláčik musel byť veľmi chutný, v mojom repertoári nejak chýba, ale mrkvu mám veľmi rada, tak určite sa vyskúšam.

    OdpovědětVymazat