neděle 3. dubna 2011

Baretka Babetka

Tak víkend je za námi. Asi byl hezký, ani nevím. J doběhla podruhé v životě reakce na očkování, tak teplotoval a kňoural a spal a tak, já šátkovala a huškala a muchlala a děkovala, že jinak snáší očkování dobře a neřešíme tohle po každé vakcinaci. Mezitím nějaké šolichačky, aby člověk "neseděl poprázdnu", to totiž má babička Barunka neměla ráda a ve mně se to tak zahnízdilo, že mám fakt problém sedět a klimbat nohama:o) Naštěstí mne tato babička taky naučila háčkovat a plést, takže to jede jedno s druhým a hezky si při tom všem na ni vzpomínám a posílám pusu na obláček ♥



Baretka na jaro, háčkována od oka. Základem je placka na čepici většího průměru, která je postupně opět pozvolna ujímána a zmenšována na obvod hlavy. Použila jsem dlouhé sloupky, střídavě vzdušné (jakoby filetové, ale bez vyháčkovaných vzorů, prostě jen síťka), střídavě klasika DS do každého oka předchozí řady. Konečná bordura přes uši je háčkovaná KS, aby moc neprofukovala. Píchat uši my jezdíme fakt neradi:o/

Pěkný večer a užijte nový týden!
PS pro neznalé: Doporučuju píseň doposlouchat až do konce. Absolutní zázrak... 

11 komentářů:

  1. Jani, baretka si ti moc povedla a modelka je dokonalá! Mrňouskovi i tobě přeju lepší dny!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Jani, je krásná, takovou chci taky...tak hlavně ať už jste v pořádku.Opatrujte se. a hezkej večer.J.

    OdpovědětVymazat
  3. Ale jéje, ťak ať už je dobře!!!!!!!! Baretek (nebo baretka?:) je užásný a od oka....no,hm, já mám právě pro J. taky jednu rozdělanou, teda skoro už hotovou, jen vyzkoušet a ozdobit, ale já teda jsem musela podle návodu a je taková..no, prostě první pokus:))), nicméně teď na to jarní počasí snad poslouží.
    Krásné dny a teploty(fouk) ať odletí!!!! Radka

    OdpovědětVymazat
  4. Helo, díky, vyřídím!
    Jani, to dáš.o) Fandím Ti!
    Ráďo, to je dobrý, s češtinou. My máme TEN baret a TU baretku:o/ Něco bude špatně:o) Ale v pohodě jedeme dál...

    Jinak J už se zbrchal a řádí jak zamlada:o) Díky! A ven! Hola hola...

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, prvá fotos je nádherný umelecký kúsok, určite zachovať pre dcérku!:)
    Baretka super, perfektné dve farbičky, to y som raz chcela spraviť pre Rebi, v najhoršom aspoň tú kvetinku:)
    PS:zatiaľ mi to mooooc nejde
    Gabi

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera něžná.... kde na tom Kohoutím vršku pořád berete takové magické světlo? Asi slunce, viď? ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Gabi, moc díky. Je pár špekozních fotek, které občas lupneme na papír, ať se jednou máme čím probírat a tato mezi ně zapadne jako ulitá. Baretku zmákneš, jsi šikovná a ne že ne! Nebo kdo jako dělal všechny ty věci u Tebe na blogu?! .o)

    Katko, slunko je to, šak aji v Brnále to žhaví, ni? Aspoň za mého dětství to bývalo vydatné, teď už jsou intervaly návštěv krapet rozevlátější, tak těžko soudit:o) Co ER, Láska s velkým L? Mám takovou radost, že se Ti splnil sen, krása! Užívej, J.

    OdpovědětVymazat
  8. Jano,
    preve jsem dorazila na vasi stranku. Nejprve me zaujal nazev stranky, potom krasne fotky a nakonec i obsah. Vase stranky stoji za to, sem se budu rada vracet. Krasny den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, tak jsem tu chvíli nebyla a nestíhám dočítat! Ten Tvůj blog se taaak nádherně čte! A ty fotky...ty musím znovu pochválit. Baretek pěkný, ale z čeho jsem unešená je Tvůj šedý kytičkový šál. To je bomba. To chtělo hodně trpělivosti. Můžeš mi pls napsat jak ho napínáš a čím to stříkáš? A proč? Ať se přiučím...díky M.

    OdpovědětVymazat
  10. Kateřino, děkuju, jsem ráda, že jste se prokousala i k obsahu.o) A ještě raději, že obstál:o)

    Markét, upřímně, tohle je první věc, kterou jsem vypínala. Nikdy předtím jsem žádnou háčkovanou věc nevypínala, tvořilo se v duchu "už aby to bylo-juch", takže jsem vypínací žabař, chápej.o)
    Nicméně... vypínají se plošné háčkovánky a má to konečný efekt jako když vyžehlíš pomuchlaný lněný ubrousek, třeba. Konkrétně kvítkům na téhle šále se vypnutím narovnaly okvětní listky, které byly ve stavu pouhého háčkování jakoby nadzvedlý nahoru, jak jde vidět třeba tady:
    http://rooster-hill.blogspot.com/2011/03/vykutaleny-vikend.html
    Prostě se kraje zvedaly a květy vypadaly "sevřeně". Vypnutím se narovnaly, šál se celkově srovnal a není tak zvlněný. Taky jsem získala pár desítek mm navíc a to se dycky cení:o)
    Vypínala jsem na staré matraci, na které byl přehoz. Jednotlivé "okvětní lístky" jsem špendlíkem k podložce přichytla a rosila jsem obyč vodou. Čekala jsem, co bude a fakt to funguje. A i teď skvěle drží svůj vyšpendlený tvar.o)

    OdpovědětVymazat
  11. Díky Jani za podrobný popis. Já teda jedu na stejné vlně jak píšeš..."už aby to bylo-juch"...tomu se musím smát :)). Pokud to funguje tak, jak píšeš, jdu špendlit všechno, co doma mám :). Určitě zkusím aspoň jednu věc. A Tvůj nádherný šál mě inspiroval...asi se do jednoho taky pustím, jen mě odrazuje ta doba háčkování. Aspoň procvičím trpělivost :).

    Hezký den*M.

    OdpovědětVymazat