sobota 28. května 2011

Chtít chytit vítr...

 Kvalitní bezčasí dneska. Šedo od rána, ticho, chladno, kap a ťuk. Celý den mi naskakoval obrázek z dětství, jak jsme v takovémto počasí doma mastili společenské hry. Nízký dřevěný stolek, krémové koberce, světlé záclony s propletenými větvemi v kontrastu. Stropní světla, se kterými si taťka vážně vyhrál. Pauliny, gramofon, letiště, které má teď na bytě brácha. Velká lodžie a skleník s kaktusy. Mamka, taťka, brácha, já. Červený froté župan s rukávy tak širokými, že se stoprocentní jistotou vždycky zrušil veškerý řád jakékoliv stolní hry. Zvláštní. Je to tak dávno, ale každý detail tepe dneškem. Cítím i tu vůni, ačkoliv jsem v tom bytě nebyla 15 let určitě. 
*
 Nedávno měla Dasac na svém blogu příspěvek o snících bloggerkách. V záchvatu nostalgie jsem dneska projížděla fotky a narazila na jednu mou milenou. Z podhůří Jeseníků. Z domku po babičce. Z těžkých duchen a nadýchaných polštářů. Z noci, kdy sny voněly létem. Na fotce není snící bloggerka, ale sen jedné bloggerky určitě.
Moc bych si přála, aby mé děti spaly vždy tak klidně, jako tenkrát v podhůří Jeseníků, v domku po jejich prababičce, v těžkých duchnách a nadýchaných polštářích. A jejich sny aby voněly létem. Nebo klidně podzimní plískanicí, když budou chtít:o)
Opatrujte se a klidný zbytek víkendu přeju!

8 komentářů:

  1. Jani, hezky jsi to napsala:-) krásný večer. J.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak nějak mi to evokuje Větrnou hůrku, Kašpara z hor, Babičku...:) (A třeba je na té fotce snící budoucí bloggerka :))

    OdpovědětVymazat
  3. To mi nedělej, takhle večer. Krása,až to dojímá,NĚCO se mi vybaví a je to hned.Měj se,B.

    OdpovědětVymazat
  4. :o) šak dík, Jani. Dobrou noc!

    Dasac, občas o tom mluví, že bude jednou mít taky blog. Hodím pak echo, ju?! :o)

    Bohdano, jojo, to je hned, člověk ani neví... NĚCO mi dneska leželo na srdci celý den a mozek jel šejdrem absolutně, tedy. A to jsem byla s dětmi sama a takto roztržitá, chjo-chjo:o)

    OdpovědětVymazat
  5. Takový duchny měla moje teta, vyvoláváš staré vzpomínky takovýmhle psaním:-) btw viděla jsem, že pouštíte dál Zaru Deli, já bych chtěla Lemongrass - nemáte tam jednu takovou;-)?

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, jdu pozdě, ale nedá mi to! Vzpomínky s námi občas dělají věci, že :o) Taky si pamatuju vůně, i pár chutí ...babiččiny koláče, pratetinu bramboračku...
    Klidný spánek všem u vás, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Katko, taky třeba, čas od času zavzpomínat:o) Pak už zase s úsměvem přítomnost a s očekáváním budoucnost a víra třeba v Lemongrass:o) Ať se poštěstí, ER Ti taky klaplo, tak tohle snad též! Držím palec... PS: A duchny byly stejně nej.o)

    Heli, jsou to divy... ♥

    OdpovědětVymazat