pátek 1. července 2011

aktualne.vi

 Trochu se nám na Moravě rozpršelo. V noci rozhlas co půl hodiny informoval o stavu vody a ač bydlíme na Kohoutím vršku, spánek klidný rozhodně nebyl. Hlavně kvůli "podkopčákům" - těm známým i těm
bezejmenným, které tady denně potkáváme. V 97. roce jsem zažila velkou vodu na severní Moravě a ač pointa tehdejších dní byla velmi humorná, samotná povodeň moc prostoru pro radost nenabízela.

 Dnes a denně narážím na to, jak promakané bydlení tady předchozí obyvatelé vybudovali. Dost lidí už se smálo dvojúrovňovému kanálu, který máme vedle dveří. Do včerejška mi to přišlo jako milá ztřeštěnost. Když jsem ale viděla, jak Velký vrchní kanál polyká vodu, který Malý spodní nestíhal, otevřela se mi huba v tichém úžasu. Nevím, jestli to byl při stavbě domu záměr, ale včera to fungovalo geniálně.

 Fotka symbolická víc, než jsem při jejím pořizování tušila:o) To žluté u zrcátek, to je odraz svíčky v kastlových oknech. Voňavá, z včelího vosku. V noci přišel muž z odpolední a říká - svítí Ti auto. Hm, někde bude chyba, rozsvěcí se mi automaticky při startování. Tak jsem si šla poštelovat čudlíky, abych zjistila, že v Bílém blesku je na podlážce u spolujezdce asi 5cm vody. Někudy zatéká. To není dobré:o) Nezbývalo, než odmontovat baterku a doufat, že brzy vyschnem a hlavně, že oprava bude bezbolestná. Věřím, že spolu ještě pár šťastných kilometrů absolvujem, je to auto s integrovaným předním i zadním Andělem. Fakt.


Ať už to dopadne jakkoliv, doma šecko v cajku. Gumáky zatím nepromokly, věci na tábor povětšinou sbaleny, chlopek v robotě a nesmělé slunko nad námi. Ve volném čase hnízdíme a víme, že bude dobře. Nakonec vždycky, říkal taťka...

6 komentářů:

  1. Tak se tam u vás opatrujte, u nás ani nekáplo.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, to je dobře, že jste neuplavali. Když jsem včera od půl čvtrté odjížděla tam z té Vaší strany kopců vypadalo to tam hrozivě, tak jsem si na Tebe (Vás) vzpoměla.
    Též mám u branky nevzhledný kanál, díky němu nemám vodu na dvorku, zatím vždycky stíhal :-))

    Kastláče jsou na svíčky, jak dělané...

    Až bude potřebovat Bílý blesk doktora, tak o jednom spolehlivém, levném, šikovném vím...žiju a ním :-))) Zázraky ihned, nemožné do tří dnů ...

    Hnízdíte krásně...my jedeme na týden hnízdit do teplých krajin, když je tady tak pošmourno a zimomřivo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No teda, mne sa vynárajú spomienky spred roka, keď sme rovnako pár nocí nespali a voda sa na koniec zastavila druhý dom od nás...
    Myslím na vás. G.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, držím palce všem tam u vás, ať se to ještě nezvrtne...A integrovaného anděla, to montují kde? ;-) to je super. Naše první autíčko byl otaky bíle a říkali jsme mu Bledule, tak teď na ni vzpomínám... hezký víkend...

    OdpovědětVymazat
  5. Bohdano, vypadá to už líp. S většími či menšími přestávkami kape furt, ale voda už každopádně klesá. Díky! A užij si ty prázdniny:o)))

    Maríí, budu si pamatovat. Zatím máme dvorního mechanika Na půl cesty do Světína, ale kdyby náhodou nemohl, určitě se ozvu. Díky za info! A užijte dovču!

    Gabi, to si člověk hned uvědomí, že je malým pánem, co? Tenkrát u babičky to taky odnesla jenom zahrada a sklep, voda se zastavila tak cenťák pod zápražím:o) Jojo, díky za každý krok suchou nohou:o)

    Katko, my si z toho děláme srandu, ale je fakt, že už jsem párkrát vyvázla z ne zrovna jednoduchých situací. Vpředu jezdí mamka, zezadu nás jistí taťka. Občas se střídají:o) Taky fajn víkend! I klukům i břůšku ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jani- zdravíme z upršeného krajské:) Snad už bude líp. U našich taky hlásili (u řeky) , my tady na kopci jsme neměli ani tucha. Si pamatuju minule(šuci, nemůžu si vzpomenout, kdy to bylo, snad před rokem:), taktéž v noci hlásili, já celá vyplašená, s myšlenkama, že naše jedeme okamžitě nabrat a přestěhovat, jsem jim volala a oni v klídku, nic, nikam nejedem, to přejde, to je jen druhý stupeň:)- měli pravdu tehdá.
    Doufám, že autko brzy uzdravíte!!!
    Mějte se!!! A sluníčku zdar! Radka

    OdpovědětVymazat