sobota 24. září 2011

V trnkovém rauši


  Hluboký obdiv všem, kteří pracují v pálenicích. Já jen pekla povidla a solidního motáka mám ještě teď. Vzpomněla jsem  si na mamku po narkoze a její hlubokou myšlenku o tripech za prachy VZP. Akurat mně tedy netancoval nábytek po místnosti:o)

Trnek letos fakt požehnaně. Jsou léta, kdy se ani bečky nenaplní (a to máme jen symbolických 120+50), letos i na koláče zbylo. A kdyby fukaroidní mašina nebyla zahrabaná kdesi v kumbále, odkud na Vás vypadne celý svět, mohlo se dokonce i nasušit do zásoby pro potenciální rodičky. Tož nevadí... Pořešíme jinak.

Víkendem s úsměvem...

7 komentářů:

  1. Krásné fotky. Povidla milujeme a švestkový koláč taky.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, chci se zeptat- povidla jsou pečena bez cukru? Já je peču taky, ale přidávám postupně cukr a jsou hotová cca za hoďku a jsou taky moc mňam...:o))Jezinka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoja Jani, jsem tu podruhé, celé odpoledne promýšlím co bych napsala do komentáře...Zjistila jsem, že bych musela reagovat na každou větu a byl by to román do komentáře nevhodný, pro ostatní návštěvníky blogu nezajímavý, leda by sis moje úchvatné výlevy na toto téma přála..."trnky" jsou u nás totiž téma číslo jedna, už několik týdnů :-)))

    Hned jsem si vzpoměla na tu známou hitovku, že bych ji lupla ke komentáři a pak se vrátím a ona, už tu je od Tebe, tož tak je to se mnou...Jsem zvědavá o jaké mojí srdcovce bude další příspěvek, páč je to jedna perla za druhou...zásah do černého M.

    OdpovědětVymazat
  4. Ta Morava....:o)
    Přeju hezký večer, ať už v jakémkoliv rauši :o)
    Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ameli, my též trnky rádi, v jakékoliv podobě a množství:o)

    Jezinko, já dělala bez cukru loni a povidla byla tedy hodně nature. Nevadilo to. Letos jsem ale dala 1/2kg cukru na 6kg trnek, koření trochu více než loni, decku octa a půl decky rumu a jsou luxusní, aromatická a přitom trnková:o) Ony ale letos i trnky byly jiné, než loni, aspoň u nás mnohem lepší.
    Tím, že jich bylo na pekáči takové množství (6kg trnky+1/2kg cukr), jsem pekla s 3hod. pauzou fakt celý den, na 150´C+-, několikrát jsem odebírala šťávu - jinak by pekáč přetekl - abych ji ke konci zase pomalu přilévala:o)

    Maríí, výlevy klíďo sem, mne zajímá, co Ti jede hlavou, upřímně:o) Opatruj se, trnkám zdar!

    Helo! Morava, Svět ve Světě, to musí být:o) Nevím, proč jsem si myslela, že jsi taky z tohoto kraje ČR... Tož neva. V rauši jsem tak leda chystacím oslavičkovém, finišuju s dortem! Juch! Ještě letem světem gruntovačka a můžu do hajan... Dobrou!

    OdpovědětVymazat
  6. Jano, krása na tolík frontech -- večerní svítání slunce, sklenice plný mňamkového povidla, dort jako ze snů. Obdiv z dálky a pozdrav podzimní! Ellen

    OdpovědětVymazat
  7. Ellen, nápodobně... Obdiv z dálky a pozdrav podzimní:o)

    OdpovědětVymazat