pondělí 26. září 2011

Zelí na zimu

 Za pět týdnů bude tento kameninový hrnec plný vitaminózního pokladu a my budeme, v duchu babiččiny průpovídky "Zelí, zelí, to člověka rozveselí!", ščasní jak blechy. Stejně je to paráda, jak nás ta příroda zásobuje, furt a dokola. Nikdy mne nepřestanou fascinovat pravidla života v souladu s okolní krajinou. Život tak, jak bývalo zvykem, zahrada a sady, rodina a sousedé, hodně těžké práce, ruce plné mozolů a hlava plná plánů, družné hovory a lidské teplo - je to logické a dává to smysl. Asi si budu po mateřské taky odskočit do práce, ale tam mne to taky hodně baví:o) Jde o ten "domácí princip", jak to nastavit dětem a jak se sám cítit šťastně. Chápu a respektuju, že každý má svou cestu. Fajn, když ji najde. A ještě víc fajn, když to funguje...



Zelí, cibule, sůl, kmín. V hrnci zatížit, chodbička, sklep, segedín a tak...


6 komentářů:

  1. Jani, kdyz jsem byla mala, tak jsme taky doma nakladaly s mamkou zeli. Pamatuji si ty ruce vybilene do bela od soli. A segedin, mnam. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  2. Zelí, zelí, po našom kapusta. Ako som ju len ja v detstve nenávidela. Za slobodna som bola totiž Kapustová:))G.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně řečeno ;) Čím jsem starší, tím víc mě baví pozorovat zákonitosti a logický koloběh přírody a trochu ty tradice přiblížit i synovi.
    Hezký den, Ilona

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, budu asi psát v odrážkách, jako ve škole:
    - zásah do černého...100 bodůů...kyselé zelí je moje Number 1.
    - "Kyselé zelé živobytí celé."
    - máme stejný struhák :-)
    - vzpomínám na babičku, jak jsem jí chodila šlapat zelí, aj lavor s teplou vodou jsem dostala, abych nenachladla :-)
    - jak víš, že moje nej jídlo je segedín, ani maso tam být nemusí :-) pss podle toho tak vypadám...
    - u nás byl sobotní prgram jiný podle ...cituji "Život tak, jak bývalo zvykem, zahrada a sady, rodina a sousedé, hodně těžké práce, ruce plné mozolů a hlava plná plánů, družné hovory a lidské teplo..." to žiju a jsem za to neskutečně vděčná...Zravím za kopec M.

    OdpovědětVymazat
  5. Zelé, zelé - ževobyti celé! :-)) taky už máme napěchováno!

    OdpovědětVymazat
  6. Zelí....jé, jak už se těším až překleneme ty první kojící tři měsíce a já se odvážím si ho dát:-)....jinak krásně řečeno...jako vždy Jani....

    OdpovědětVymazat