pondělí 24. října 2011

Těmi dveřmi do pohádky...

Jsme šli Okruhem jednou zas - jako bychom už jinudy nechodili:o) - a našli je, juchůůů...!
Ona ta vrátka do pohádky existují, furt říkám.o)

 


Dost lidí se shoduje, že podzim je celkem emotivní roční doba. Že k němu kus nostalgie, vzpomínání, rozjímání, pohledy upřené do dálky a takový ten přitroublý sladkobolný úsměv na rtu prostě patří. Člověk může být optimista non plus ultra, ale jsou věci, které v mozku zašrotujou i největším chechtálkům. Nedávno jsme se známými narazili na otázku, nakolik člověka formuje jeho minulost, nakolik je možné žít výhradně přítomností a nakolik je dobré řešit budoucnost. Já to mám ráda, proplouvat dobami, vracet se a snít a plánovat, ale nejraději ze všeho kotvím tady a teď, s lidmi, se kterými mne to baví a kteří mne dělají... mnou:o) Mám ráda lidské příběhy, s jejich historií a nastíněným pokračováním. A taky mám ráda, jak si jeden jediný příběh každý člověk může přebrat úplně jinak, na základě toho svého, odžitého. Příběhy příběhů...

"To, co víme o druhých lidech, je vždycky jen částečné a navíc to bývají informace protichůdné. Dokonce i to, co víme o osobě, kterou každé ráno vídáme v zrcadle, se dennodenně mění v důsledku pamatování a zapomínání - naprosto nepředvídatelně se to pořád koriguje a přepisuje. Život je vlastně spíše fikce než fakta; hlavně smyšlenky, básnická licence a dobrodružství v kraji divů. Je to tak, že dokonce i Houseňák pouze zná otázky." Robert Fulghum, Třetí přání

Příjemný večer und gute nááácht...

8 komentářů:

  1. Krásná pohádková dvířka :-)
    Právě se mi jedna životní pohádka mění ve skutečnost ;-)
    Krásné rozjímání, vzpomínání ,... žití tady a teď Okruhem až na Kohoutí vršek !

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, přesné! taky ráda vzpomínám a ráda plánuju, ale tady a ted je to prostě nejlepší, nejplnější, nejopravdovější, čas se zastaví a zároveň plně plyne dopředu, děti mě to naučili, Bohu dík!

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, je to tak, je to všechno o lidech a hrozně relativní, důležité jsou chvilky, vteřiny, momenty...život mě naučil moc dopředu neplánovat, plány a přání neodsunovat na někdy, ale uskutečňovat...nevíme dne ani vteřiny, šak víš. ZdravíM.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásne zamyslenie, poučné myšlienky.....čo k tomu dodať ? stejne si to každý vysvetlí po svojom......
    bolo fajn si to všetko uvedomovať

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, co na tohle napsat...dovedeš krásně vyjádřit pocity (slovem, fotkou) - své i mnohých jiných...
    Děkuji, hezké odpoledne.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za mou oblíbenou píseň mého oblíbeného autora! Dnešní večer bude ve znamení Vlasty Redla!

    OdpovědětVymazat
  7. Jano, krásné slůvka -- úplně chápu, o čem tu píšeš. Podzim mám ze stejných důvodů hodně rádá; myslím si, že jeden velký dar, který nám dává dětí je právě abychom se naúčili žít "tady a teď". To umím teď líp něž kdy jinde a je to díky ními. : ) Zdravím moc a ještě hezký podzimní dny než k nám dorazí větší zima / holý stromy! Ellen

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný Okruh !
    Podzim mám dávno nejradši z ročních dob, nejvíc asi pro tu melancholii. Já teda hodně ráda žiju i v té minulosti a vzpomínkách a sleduju ty nitě, co vedou od příčin k následkům. Všechno je propojené.

    OdpovědětVymazat