čtvrtek 22. prosince 2011

Bílým tichem


Sníh tiše padá
Ostravě v rukávy
dvě kostky cukru
smeknou se do kávy
Erbenovy kytice
Sníh tiše padá
na dlažbu Poruby
svět se nám obrátil
měsícem naruby
z ryzího stříbra

Sníh tiše padá
do srsti medvěda
co bude zítra...?
chodí zde nevěda
od mříže k mříži


Sníh tiše padá
na spící vinice
a pravda zraje v sudech
prosta ji ulice
kde je jí třeba
A sníh tiše padá
snoubí se s planinou
pustou a mrazivou
jak duše s patinou
neúprosného času
Sníh tiše padá
do okvětních plátků růže
a nad unavenou zahradou
i kamenný most padnout může
není-li víry


Sníh tiše padá
na planou moruši
a snad jen ďábel ví
komu jde o duši
...když sníh tiše padá
na klopy vojáků a
vločky se zraňují
o hroty bodáků


Bílým tichem jít. Všimli jste si, že když křupe sníh pod nohama, je to jakoby jste stetoskopem poslouchali srdce? Nebo možná ani ne, ale pro mne navžy ano. Opatrujte se k těm Vánocům...

11 komentářů:

  1. Janula, duša zlatá, aj tebe krásne chvíle s blízkymi:) Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Janino, at je ten dalsi rok jeste lepsi nez bude.
    Krasne u vas bylo na tom bilym vrsku. Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně máte tam u vás-bílo.Posázaví je neveselé,zablácené,musíte nám sem trochu poslat.Děkujeme.

    Opatrujte se,klidné svátky přeju.B.

    OdpovědětVymazat
  4. K tobě chodím ráda i ve dnech všechních, nejen na Vánoce.
    Mějte se všichni moc krásně!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné vánoce a v novém roce hodně zdraví, štěstí a lásky.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné, zasněžené vánoce k Vám na Moravu -- a také fajn start do nového roku 2012; užíjte si krásné vánoční tradice, kteří nám tu budou chybět (pohádky v televizi, bramborový salát, kapříček : )). Zdravím! Ellen

    OdpovědětVymazat
  7. a jejej, a tohleto já zase čtu s takovým zpožděním. ale vzalo mě za srdce... děkuji. ta poezie...jéééé! to Ty sama, Jani?
    doufám, že jste užili krásných svátků (podle fotek ano, ó ty děti, nádherné, veselé :) a přeji do nového roku hodně krásy, poezie, radosti, lásky a ... samozřejmě zdraví!!!
    budu se sem vracet, tady je mi totiž moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. Ta poezie, Cal, to můj muž. Ještě když jsem studovala v Ostravě a on tam za mnou přijel na víkend. Já dělala jen tu grafiku, taky na kolejích, polévkovou lžící, bo lis nebyl:o) Takové retospektivní okénko severského typu totok:o) A moc, moc děkuju...

    OdpovědětVymazat
  9. no tak to je echtovní poetika, i s příběhem z koleje. taky mám malou sbírku příběhů, z koleje za pražským břevnovským klášterem... ale grafiku polévkovou lžící tištěnou jsem tedy nikdy neviděla, to je krása nádherná, ta holčička a všechno. ani mě nenapadlo se ptát na tu grafiku, protože jsem myslela, že to je asi z nějaké knížky. zírám, jak jsi šikovná! nemáš ještě možnost tisku? a nechtěla bys ji dát na Fler, Jani? anebo rovnou u Tebe, kdyby byl jeden exemplářík k prodeji...tisk, nebo i kopie... ale to jen tak zmiňuju, zkouším, žádné tlaky, žádné spěchy, ani to být nemusí...

    OdpovědětVymazat