pátek 9. prosince 2011

Křídla


Letošní prosinec mi pořád vrtá hlavou. Občas, když vyjdu a nedechnu se světa, mívám intenzivní pocit, že už jedeme přímým spojem do jara. Můj muž cítí stále podzim, ale já mu říkám: "Ne, ne, tohle je jaro, podzim přece voní úplně jinak...". Ale zima bude, já to vím. Už kvůli Emanovi, to zase budou pózy:o)


Zatímco hnízdo už ta jeho křídla opustila a dobývají oblaka, já se toho svého kofeinového hnízdečka zatím vzdát nedokážu. Starý pidihrnek pressa a cukr, který ladně mizí v kávové pěně, to je kouzlo. Kdysi jsem četla, že Češi nepijí kafe, ale bazény. To mne fakt pobavilo, má standardní ranní norma je buclatý trojdecák silného turka. Poměr 3-2-1 je už vžitý (3 lžičky kafe, 2 cm pod okraj - tam bude mlíko, 1 cukr) a kamarádi vědí. Nicméně, pod bratrovým vlivem jsem šla tvrdě do sebe a 3-2-1 už lámu jen jednou denně, jinak kráčím v jeho šlépějích a pressuju decentní šálečky. Je fakt, že při přípravě používám to sítko pro dvě várky kafe, ale to už je vedlejší:o)

 Černý kafe zásadně z tohoto starého černého veterána. Byl sám, bez talířku, opuštěný a špinavý v zaprášené krabici. Je prostě dokonalý. S nejlepším ouškem na celém světě:o)

Dojem z opuštěného hnízda mne dokopal konečně zkompletovat andělská křídla. Ona se budou hodit...

Křídla krapet nesouměrná, ale v podstatě... pokud věřím na Anděly, pak rozhodně ne v souvislosti s dokonalostí...

8 komentářů:

  1. ..úplně cítím, jak to kafe krásně voní, mašinku tiše závidí...z turka jsem přešla na obyč. s mlékem, ale ta pěna ta tomu chybí...
    Včera bylo nebe čarokrásné.
    Křídélka andělská.
    Pěkný víkend přeje M.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, to hniezdočko...:)

    Mám rada vôňu kávy, ale inak som na 99% čajíčkárka:)
    Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, u nas to donedavna take vonelo spise jarne ale poslednich par dnu jsou prez noc mraziky a ve vzduchu je citit snih. Kavou jsi me navnadila natolik, ze jdu oprasit expreso kavovar, ktery je uz par let odlozen ve spizi :) Kridelka jsou nadherna, moc se mi take libi jak jsi vyresila jejich zaveseni! Zdravi Monika.....

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ráda kafe i veterány :). Křídla jen vzlétnout..krásný andvent přeju!

    OdpovědětVymazat
  5. A ihned mám v 22:18 hodin silnou chuť na espresso! Šálek veteran je úžasný - ani nemám pocit, že by talířek k němu seděl; jako samotář vzniká určítě lépe. :) Křídla jsou moc pěkné - a naúčila jsem si nové slovo "nesouměrné"; děkují! Zdravím a pěkný lehce kávový víkend přejí! Ellen

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, s tema velikostma XXL jsme na tom podobne. Velike saly, spis skoro deky, velike hrnky na espresso s mlekovou penou a dva cukry, polivku pouze z misky a nikdy z talire.
    U nas si zima nejak stale neumi obhajit sve misto, jaro uz by tu chtelo zase panovat. Dle mistnich usedliku, ale pry jen nakoukne a zustane v kopcich vzdalenych a ja mam nejakou potrebu ji uverit. Proste u me priroda nad techniku.
    Krasny vikend Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  7. Jani skvely! Kridla jsou bajecny a nesoumernost je proste lepsi, nez kdyby byly obe totozny. Kafe zvoznuju a taky piju bazeny - i kdyz separacne :) Po ranu kldne tri espress za sebou, velikostne jako salek veteran, ktery je (mimochodem) taky uzasnej!

    OdpovědětVymazat
  8. Maríí, nám mašinku přinesl předloni brněnský Ježíšek, on je na nás takový hodný:o) Hlavně už asi nehodlal poslouchat mé občasné skučení nad rozbouřeným žaludkem, protože... "to je ten solc, to máš z toho kafe, co piješ!" /ale solc jsem fakt nikdy nepila, no vážně:o)/

    Gabi, já jednu dobu chtěla taky konvertovat na čaj, ale asi nebyl ten správný čas, ještě.o) (pakliže vůbec někdy nastane, eh)

    Moni, tady už se to teda snad taky láme, doufám. Dnes prvně zmrzlý kaluže, jéje ♥ A moc, moc Ti děkuju:o)

    Jani, díky, Tobě též. Pořád mám před očima ty tři fotky - vysmáté holky, junior, nohy na průlezce:o)) Díky!

    Ellen:o) 22:18 je ideální čas na presso. Mne to taky někdy tak chytne, že to nejde ovládnout, chápu. A "nesouměrné" je boží slovo, takové synonymum pro "Jana z Růstru" :o)))

    Míšo, polívka z misky, se picnu! U nás z hrnku - půllitráku:o) Jistoty jsou jistoty, nedá se:o)

    Jani, dyky! Tři pressa za sebou, no to bychom si rozuměly. A ono jak je to ještě malilinkatý, to kafíčko, tak člověk si jde jakože ještě drobně loknout a ono už je tam jenom holé dno, fnjuk:o( To si pak musí mašinka hodit repete, to je jasná věc:o)

    OdpovědětVymazat