úterý 24. ledna 2012

Black tea (s citronem)


Prokřehlí z venkovních plískanic, uvařili jsme si zase jednoho hnusného odpoledne buclák čaje. Dostala Myšpulína, mládež, tak neupíjím, už je to tak. Moudřejší ustoupí. Dala jsem si černý. Velký. Silný. Lahodný a HORKÝ. Mňam. Rovnou jsem i přivařila - velmi, velmi silný, asi tak 10 pytlíků/půllitr vody odhadem. Ono to ťupkání má mocné kouzlo a nejen česnekem a mrkví nebo korkem živ je razítkoman. Citron též fajn. Tradice dědečkova rána byla přetavena do hodnoty trvalejší, aspoň nepatrně (protože, co naplat, děti ve vteřině zlikvidují i mnohem pevnější matroš, než je papír). Nápad od Stehýnka ze školy!

  Fáze 1.: Barvení papíru. Muchlando grando, to bylo žůžo, některé "hrnky" dostaly pořádně zabrat a došlo i na trhliny - což ovšem až zase tolik nevadí. Super je, že do prasklinek v papíře se čaj probarví o něco intenzivněji a pak je to takové prastaré a škaredé, prostě nádhera.

  Fáze 2.: Heslo "Citron" (razítkování+papírový falsifikát). Žlutá akrylka, štětec, půlka citronu s den zaschlým řezem. Papírový = dvě kolečka, žluté s menším průměrem a rozstříhané na osminy, třeba. Klínky nalepíme na bílý podklad s mírnými rozestupy, stačí jich do kruhu vlepit šest (viz obrázek) - zbylá čtvrtina citronu bude schovaná za hrníčkem.


 Fáze 3.: To si vemete pytlík od čaje, s provázkem ideálně. Pokud jej tam, jako my, nemáte, lze zkompletovat dodatečně. Plátek falešného citronu přilepte na horní okraj hrnku, pytlík nechte volné louhovat, on je zvyklý. Celou Vaši dosavadní práci nalepte na tvrdý barevný papír a nechejte zaschnout.

 Fáze 4.: Původní hrnek nalepený na barevném kartonu obstřihněte s mírnou rezervou - tím vznikne veselý barevný hrnek, s uchem ideálně...

 Naše sbírka. Jeden hrnek už běžel do světa a další to čeká záhy, tak ať mají, kluci ušatí, jednu společnou.

...brou chuť. A večír též!

Potřebný materiál: bílý výkres, barevný karton, žlutý barevný papír, pytlík čaje, odvar silného černého čaje, půlka citronu, žlutá akrylová barva, nůžky, tužka, popř provázek a sešívačka.

15 komentářů:

  1. Si zamlouvám ten zelený, prosím. I když nevím, jestli po takovém "kýblu" usnu... ;)
    Mia=)

    OdpovědětVymazat
  2. Super nápad! Čaj v takovém počasí přijde k duhu, na množství nezáleží ;)
    Hezký večer, Ilona

    OdpovědětVymazat
  3. Tak dnes sme mali podobný deň s čiernym čajom:) Akurát, že mi sme kombinovali so suchármi, holt vírusy... Gabi

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné čajáčky...když jsem viděla ty pytlíky v tom kastrolku, zhrozila jsem se...takovou hořkou sílu bych nezvládla...ale pak jsem se uklidnila, když se v tom máčel papír...:-))
    Krásný večer...Magda

    OdpovědětVymazat
  5. Černý s citronem a hromadou cukru..horký, dobrý až běda :), krásně jste to pojali!! Já se prolívám masalou, kromě zahřátí svým řízem snad pobije vše (myslím bacily) co jí přijde do cesty :). A co ..těšíte se na jaro? Kdy to u vás vlastně propukne?

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravíme po ránu, při čajíčku:) Jsem se fakt lekla, že to dáváš- deset čajů v půl litříku- to bych pak chápala tu tvou nezměrnou energii:) Zase super nápad na tvoření, díky za něj!!! Pozdravení posíláme veliké! Radka

    OdpovědětVymazat
  7. bože, to je zlatulinké, to musíme skúsiť vyrobiť s dcérkou :))

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, máš u mě na blogu jedno ocenění ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Máš parádní nápady a opravdu víš, jak děti zaujmout a zabavit :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, uzasne. Taky vyrobim. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  11. Hned si běžím jeden u vařit, ale tak parádní, jako ty vaše asi nebude :o)
    Super nápad, Jani!
    Mějte se a hezky tvořte, my se přijdeme kouknout a budeme obdivovat!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. ..servis error mi smazal komentář, no toto, asi se nemám tak rozepisovat. Tady je to Jani, jak na čajovém dýchánku, nechcete si otevřít čajovnu, příjdu :-) ZdravíM.

    OdpovědětVymazat
  14. Tu jeden vetřelec. Váš blog jsem objevila náhodou a moc se mi tu líbí, celé je to krásné, útulné a inspirativní. Takže jsem chtěla jen poděkovat za sdílení. Dnešní mrazivé dopoledne jsme s Alžbětou (2.5r) strávily čajováním, úžasný nápad, díky. Kurkumína

    OdpovědětVymazat