úterý 17. ledna 2012

Jak slepice a kuřátka dělali dort

Pamatujete na Povídání o pejskovi a kočičce, jak jednou vzali všechny dobroty světa, které jim momentálně skýtala jejich spíž a udělali si ten zaručeně nej-nej dort?

"To se do takového dortu dá všecko, co je k jídlu nejlepší, všecko, co nejraději jíš, a pak je ten dort nejlepší. Když tam dáš takových nejlepších jídel pět, tak je pětkrát dobrý, když jich tam dáš deset, tak je potom desetkrát dobrý. Ale my si jich tam dáme sto a budeme mít stokrát dobrý dort!" (J. Čapek)
Akurat tedy doba je dál a co naplat - pokrok nezastavíš:o) Takže jsme místo hromady nejlepších ingrediencí sesypali na hromádku vytipované internetové favority a šlo se na věc.
Korpus byl, pro nás zcela netypicky, čokoládový. Měla jsem z toho trochu obavy, ale pravdou je, že lepší jsem dosud nejedla. Pokud nemáte favorita v oblasti čokoládových korpusů, tento s klidem zkuste, mňam mňam a Kinga blogger třikrát sláva! Jednoduchá příprava, konečná chuť a konzistence... no snová. Nejde jinak.

  Stará dobrá ruční práce:o) Všechny elektro pomocníky už jsme odvařili, ale zjistila jsem, že růčo to je taky faň. Pěkně si to vymazlit, dát tomu čas a kus svého úsilí. Třeba takové kynuté těsto, no Zekon hadra (a pořádně vybouchat!).

Korpus čerstvě upečený - tvarovaný - zdobený (ve fázi 2 + 3 už kuřata ležící a spící):
Korpus jsem po vychladnutí sřízla do pořadované tvaru, někde ubrala, jinde přidala...

Vzhledem k tomu, že dort bude zdobený marcipánem, hledala jsem na netu tipy, jaký krém je vhodný. Obecně se pod marcipánový potah nedoporučují tvarohové a šlehačkové krémy (marcipán by se mohl roztéct). Nakonec jsem na tomto webu našla nějaké tipy, ze kterých jsem použila krém nastavovaný kaší: 400ml mléka jsem svařila s 3,5 PL polohrubé mouky a 1 vanilkovým cukrem. Hustou kaši jsem občas promíchala, do vychladnutí. Mezitím jsem v misce vyšlehala kostku pravého másla se 100g cukru a vychladlou kaši do něj po lžících vmíchala.

Na ozdobení jsem použila falešný marcipán. Absolutně jsem netušila, do čeho jdu, ale po shlédnutí videa jsem chytla silnou vlnu optimismu a odhodlání a nutno podotknout, že to v reálu vypadalo fakt podobně jak na tym ynternetě.
Velké uff a juch a šupem do finále. Alea iacta est!

Oslava s dospěláckou sekcí za námi, kinderparty příští víkend. To bude teprv rachot:o)

19 komentářů:

  1. Mamčo, konečne mi funguje písanie komentárov, tak rýchlo ťukám, kým sa mi to náhodou zase nepototo...:)
    Téééda, mamčo, kreativita je tvoje druhé meno, že?:))U mňa je to vždy boj o rovnováhu medzi chutným a pekným:)) U vás peknota pre mňa virtuálne víťazí, ale zdá sa, pomedzi písmenká čítajúc, že ani chuť nezaostávala, však?
    Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, na začátku jsem byla docela zvědavá, co se z korpusu vyklube, a ona sovička - moc se povedla, chuťově určitě taky. Přeji Tvému kuřátku B. šťastný devátý rok. A ještě velká pochvala k tomu obrdílu z minula. Krásné dny,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, to je nádherný dort, poctivej, festovní:-) a super jsou ty vlaječky? kde se dají sehnat takový tiskátka písmenkový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, u nás je mají normálně v papírnictví, ale paní má i e-shop.
      http://www.vzrazitka.cz/index.php?id=10&action=show

      Vymazat
    2. Jani, dík za tip, to je užasný!

      Vymazat
  4. Krásnej dort, povedl se na oko a určitě taky dobře chutnal ;)
    Jak pejsek s kočičkou vařili dort je u nás už skoro rok oblíbená pohádka (denně aspoň 1x) a synek taky podle ní "vaří" a nutí mě dávat do těsta špekové kůže a špekáčky, ty já tuze rád ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Božinku, Jani ty sa nezdáš. Čo chytíš z toho vyleze niečo suprové, mňamkové a nádherné. Talentu na rozdávanie, moc chválim. Torta neskutočne krásna, aj by som si hneď dala, mňam.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ten dort nemá chybu! :))) Hned bych si dala a to dorty moc nemusím. Jani, máš fakt šikovný ručičky.
    Mia=)

    OdpovědětVymazat
  7. Nadherna, jak vymalovany Zdenkem Milerem :) Musela to byt piplacka ale vysledne dilo za to stoji a urcite jste si mooooc pochutnaly! Sikulka......

    OdpovědětVymazat
  8. všechno už holky přede mnou napsaly, přesto mi to nedá....páni je náááádherný,
    mám pro sovy slabost, pro ty pečené zvláště

    no a o té dece ....krásná práce, jsi fakt moc šikovná

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Jano, jasám a všem Vám zavidím ten chutný dort (akorát je asi škoda tak krasného sova sníst!). Skvělý nápad, prima provedení! Ať Kinderparty proběhně podobně slavnostně! : ) Ellen

    OdpovědětVymazat
  10. Nevím, zda by jsem měla odvahu se zakousnout, do tak nádherné sovy:-D

    OdpovědětVymazat
  11. Jani, ty si matka - ďábel! Sova je neuvěřitelně úžasná! Fakt super! Tomu dítěti je teprve 8, jak ty dorty budou vypadat, až jí bude 20!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janka, super sa podarila torta, sova je nádherná, teda bola :). A som nesmierne rada, že chutila :), jupíííí. Komentár viem, len takto napísať ako reakciu na predchádzajúci komentár, nejako sa serká explorer, aj toto píšem cez mozillu, ale hlavne že konečne viem písať. Mladej slečne všetko naj k narodeninám :).

      Vymazat
  12. Díky díky! On nebyl zas tak složitý, všecko šlo hladce (díky autorům jednotlivých receptů), nic se nezdrclo, nic nebylo řídké nebo naopak příliš husté, to se pak pracuje dobře. Navíc ještě chuťově vyšel fakt parádně, základ nebyl přeslazený, což dávalo hezky vyniknout tomu marcipánu. A propo... marcipán se jen vyválel a lepila se vykrojená kolečka, to taky není zrovna vrchol kreativity:o))

    Heli, ve dvaceti už mně bude péct dorty ona! A se slovy: "Děkuju, maminko, za to, že sis mně tak hezky porodila a vychovala..." mi jej naservíruje na tácu a celý, celičký bude jenom můj. Ó jé... :o)

    Kingo, Tobě patří dík největší! Jsem ráda, že jsem na ten recept u Tebe narazila, ještě jednou veliký dík:o) (Komentáře nekomentuju, serká se to tak nějak překvapivě pořád a dokola - s malými fčními zázraky... Snad už to brzy bude OK.)

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, dojdi si ke mně do světničky pro ocenění. Tina

    OdpovědětVymazat
  14. Jani,
    všechno nejlepší už malé slečně a ať se oslava i děckám vydaří ! :-)
    Těším se na fotečky .
    P.S. Mě to dělalo také, ale chce to nový prohlížeč Google chrome a už zase blogování jedé ;-)

    OdpovědětVymazat
  15. Díky moc za vlaječkovou inspiraci: http://looneycz.blogspot.cz/2012/08/jachyme-bodni-to-do-melounu.html

    OdpovědětVymazat