čtvrtek 5. ledna 2012

Objevy (sníh, knihy, batoh, pupen, Farna)

 Od rána černého jsme skenovali svět a koumali, jak se to dnes vyvrbí. Napínavé. Fakt dost. Upřímně jsem doufala, že propršený včerejšek zůstane hudbou minulosti, dneska by to bylo - vzhledem k nutným poběhávkám - přinejmenším nepříjemné. Když se tma pomalu rozestoupila a začaly se snášet vločky, cítila jsem  záchvěv jemného štěstí. Stárnu. Mám ráda, když věci bývají tak, jak bývá zvykem. Občas ještě trochu zabojuju, ale jinak už se celkem ráda vezu na vlně tradic a rituálků. Padá to, padá. A snad i chvíli vydrží, jak už to v lednu jezdívá...


 

 Při velké pátrací akci v kumbále jsem narazila na pár knih, které tam zatím bivakují, než se finančně zbrcháme a pořídíme jim místečko hodné re-prezentace. Pestrá kniha tvořivých nápadů je bezva - člověk si uvědomí, že vše už tady jednou bylo a koloběhy fungují, i když občas v drobnějších či výraznějších mutacích...

 Hrobka - pracovní název kumbálu, říkali chlapi:o) - vydala ještě jeden poklad. Dávný, dnes už zpola zapomenutý dárek od muže. Baťoh fakt hezký, ale měl v zádech takovou tu divnou konstrukci, takže jsem vypadala jako vášnivý cyklista i cestou ze sámošky s deseti rohlíkama a flaškou mlíka. Pokořila jsem jej! Konstrukce vypreparována, batoh připraven na druhou šanci. Gut.


 Letošní B kytka k svátku, lehce atypicky - nebramboříkově, nepřestává těšit a překvapovat. Hvězdník je fakt hvězda, kvete a odkvétá a zase kvete, dokonce vyhodil poupě od cibulky. To je pěkné, příroda je bojovník z největších.

  Navzdory sněhu si dneska nemůžu pomoct. Od včerejška mi zní v uších. Narazila jsem na ni úplnou náhodou, když si tady na Youtube pouštěl můj brácha jinou písničku od Ewy Farne. Líbí se mi její hlas (a taky vlas v klipu č.2, pecka).
Konec popového okénka.
...brej den!

3 komentáře:

  1. Ahoja Jani, počasí je opravdu divoké..zrovna dneska jsem myslela na tu pravidelnost lednových větrů. Co mám děti, tak to vnímám daleko víc než dřív, ty změny počasí...u nás sníh s děštěm, za prvním kopečkem nadílka...snad nebude zítra ještě hůř jedeme až k soutoku :-) Knížka perfektní a těch pokladů v antikvariátu...ZdravíM. užijte si první letošní víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, ať je venku jak je, stačí mi podívat se na fotky tvých dětí viz. víše i níže a mám pohodovou náladu a přeju jim, i tobě, aby to vydrželo na věky.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Pravidelnost lednových větrů je letos zcela lichý pojem:o( Taky jsme si s mužem říkali, že ten stav, kdy člověku zamrzá mozek, strašně, strašně chybí... Tak snad ještě bude, věřím, Maríí:o)

    Heli, moc, moc díky, i já si užívám a taky doufám, že si děti budou v životě oporou...

    OdpovědětVymazat