pátek 23. března 2012

hlava v teple.teplo v bříšku

 Jeden z mých nejoblíbenějších druhů zeleniny, květák. Když jsem byla malá a mamka dělala nějaké květákové jídlo, vždycky se muselo brát víc, jak jsme s bráchou ulamovali růžičky a křoupali je zasyrova. Kromě čerstvého stavu jej máme taky rádi tepelně zpracovaný a to teda na všechny možné způsoby. Klasika smažený v trojobale, mozeček, polívka, placky, nákyp...

Nedávno jsem objevila tento recept na nákyp a zajásala nad faktem, že neobsahuje mouku/bešamel. Nic proti ničemu, ale já prostě raději věci bez ní/něj. Dětem s bramborovou kaší, jak jinak taky:o)

 Tento týden se nese v duchu zahrady. Doma trávíme naprosté minimum času. Krása...

Atrakce na konci Palouku, tři vraky hned za plotem čumákem k nám. Absolutní ráj pro Ogárka. S B jsme chodili přes Palouk na slepice a kohouta, které ale nechávají J stoicky klidným. Zato fára, ó jé... Proto ta čepka. On jich má totiž vážně plnou hlavu:o)

13 komentářů:

  1. Čapka super a květák taky můžu na všechny způsoby...obalovaný je možná favorit, ale strašně nerada ho obaluju :(

    OdpovědětVymazat
  2. Jů, květák milujeme taky:-) akorát jen já a muž (ten zásadně syrový), děti nee, bohužel:-) ...krásná mikinka a taky 365 :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jano, opět jásám - ten květák dokáže být ale hodně krásný! Děkují za kulinářský tip! Čepice s autíčkem naprosto parádní - skvělý model, který by mohl být hitem sezóny jaro 2012 (škoda, že v běžných obchodech nemají tak pěkné věci... vždy jsem z výběru chlapecké módy dost zklamaná, když to porovnám s nabídkou pro holčiny...). Pěkný květákový/zahradnický víkend! Ellen z města lesů již méně letní, víc jarní : )

    OdpovědětVymazat
  4. U nás se tento týden taky nesl ve znamení květáku. Z polívky ho prcek teda pečlivě vybírá, ale placky, to joooo. Čepka super.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za recept, nákyp vypadá luxusně :).
    A Ogárkovi se nedivím, v jeho věku miloval náš nejstarší techniku všeho druhu, zvlášť "vékáky" neboli větráky, prostě klimatizaci jakoukoliv. Dokázal stát a čučet na otáčející se lopatky kdovíjak dlouho :).
    Hezkou neděli! M

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za tip - hned jsem vyzkoušela - výborné♥

    OdpovědětVymazat
  7. Mnam mnam, miluju květák, děkuju za tip. Zítra ten receptík vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jani, musela to byt velka mnamka! Ja podobny nakyp delam vetsinou z brokolice a ktomu kasi z kvetakem. Nekdy vyzkousej, je moc dobra a nejen k nakypu: Pul davky brambor nahradim kvetakem a k tomu pridam jeste par strousku cesneku. Uvarim, rozstoucham a ochutim stejne jako klasickou kasi.
    Cepice je moc hezka, aplikace se ti povedla a ty barvicky...ohhh:) Pohodovy tyden preje Monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta kaše zní dobře, Moniko, vyzkouším. Květák tomu dodá na šťavnatosti, že? Jéje, to zas budou hody:o))) Díky!

      Vymazat
  9. Já ted květák nesmím kvůli Warfarinu a je mi to líto.

    OdpovědětVymazat
  10. Květák taky miluju už od dětsví. Zmiňovaný recept jsem včera vyzkoušela s brokolicí místo květáku a chutnalo nám všem. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  11. Za recept není vůůůbec zač, ráda jsem se podělila, jsem ráda, že šmakovalo:o) Při každodenním vaření jsem taky ráda za každý osvědčený recept, se ví... Kuchařky všech zemí, spojte se:o)

    OdpovědětVymazat