pondělí 16. dubna 2012

Kofeinový relaps

 Na počátku dnešního jitra bylo tohle včerejší presso. Když jsem si kafe připravovala, kohout na hladině mne ujišťoval, že věci jsou tak, jak mají být. Vyždímaným pohledem jsem jej sledovala a intenzivně vnímala ten kolotoč v hlavě, hotový řetízkáč. Velký. Po dlouhých třech měsících jsem slastně smočila rty v kávové pěně a říkala si, že jeden malý hřích v porculánu mi momentálně istoistě udělá tuze dobře. (Pozn. red.: Abyste rozuměli, já, starý kofeinový závislák, jsem s kávou tak před třema měsíci sekla. Cítila jsem, že je ta pravá chvíle poslat tuto závislost k šípku. Pravda je taková, že jsem asi tak dva a půl měsíce prakticky prospala, ale vypadá to, že z nejhoršího jsem venku.) Skutečnost včerejší noci byla prozaická jako facka. Dvě hodiny spánku a pak oči jako sůva. Ráno už od půlnoci. Kofein v mém těle asi po třinácti letech opět zabral. Gut. Absolutně živě se mi vybavilo první setkání s Maté, dopadlo to obdobně:o)

 Noc lákala zavrtat se. V obýváku jsem chvíli seděla a čekala, jestli mne postel nenaláká zpátky do patra, ale ani náhodou. Hodila jsem do sklenky šumák, vytáhla z krabice Geishu a začala konečně dělat taky šál pro sebe. No jo, idelální projekt nadcházejícího léta, das ist logisch. Jájovina jako vyšitá.

 Odpoledne vypečené houstičky s mrkvovou pomazánkou (2 velké mrkve najemno, pomazánkové máslo, 1-2 stroužky česneku, hrst nastrouhaného tvrdého sýra, špetka soli) a pak už jen techtle-mechtle s rounem, provázkem a březovým věnečkem. Spát se jde dneska s kuřaty. A bezkofeinově...

(Až přijde jaro, bo tu furt leje a je šedo nehorázné, půjdou motýli na jabloňku. Těšim! Mmch, tito motýlci jsou zjednodušenou verzí těch z naší oblíbené knížky.)

9 komentářů:

  1. Motýli supr ;) Kafe zbožňujuuuu, s tím seknout bych odvahu věru neměla ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jano, z těch možných závlislostí v životě ten kofein není až ten nejvíc zlý - takže relaps může být. :) Gratulují avšak k té pevné vůli po doby 2,5 měsíců: to bych jistě nedokázala (a ještě vedle kávy jsem závislá na čokoládu, uf :) ). Každopádně nějaká ta zvláštní energii v noci díky kávy není vždy na škodu - šála vypadá úžasně! A motýli také primový. Dnes jsme s Daníkem sledovali, že se k nám vrátili motýli MONARCH, kteří putují každý podzim až do Mexika, pak se k nám vesele vrátí jejich potomci na jaře. Takže jaro je tu, i když na to ne vždy vypadá! pěkný týden do dáli, Ellen

    OdpovědětVymazat
  3. O Jani, zase jedna dobrota kynuta. U tebe zboznuji vsechny recepty, nebot jsou jednoduche a presto ojedinele. netusim, jak na ne dokazes zabrousit, ale je to fuk. Hlavne, ze je u tebe najdu a nejvic diky za pernikove koblihy. jedine stesti, ze tu u nas nejni pernik ( teda cukrarsky). Francouzove do nej cpout kandovane ovoce a to je nepouzitelne.
    O sale radsi ani nic. Saroyan ceka a drime a ja s nim.
    Uz aby motylkove mohli na vzduch, bude jim tam dobre.

    OdpovědětVymazat
  4. motýlci, housky, šála, pomazánka... i to presso je úžasné. díky za milé fotky, přeju pěkné bezkofeinové spaní. M

    OdpovědětVymazat
  5. AhoJa, já usínám únavou i po kávě, takovou jarní únavu jako letos nepamatuju, vlastně ještě jednou, ale to nedopadlo dobře. To co piju, jako kafe (rozpustné s mlékem) mi poslední dobou přestává chutnat, asi je čas na změnu.
    Pomazánka zafungovala i u nás a to jsem tam propašovala 1,5 stroučku česneku :-) Díky za inspiraci.
    Kopec barevného rouna bych brala, ale ještě nenastal správný čas, mám toho teď rozdělanéo tolik. Ve stejnou noc, co jsi začala se šálem jsem hledala inspiraci na nějaký pro sebe i Saroyna jsem pročítala, ale první DPH až potom háček a klubko :-)Tak přeju, ať Ti "to" překně přibívá pod rukama...M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda Jani,
      já slastně spočívám svými rty v kávové pěně každý den a tyto okamžiky patří k těm světlejším. :) Ještě že to kafe mám. Takže jsem asi závislák!
      Těším se na nový šál, fajnová barva i vlna.
      J.=)
      P.S. Ach ty komentáře, zase na špatným místě...

      Vymazat
  6. Lovely butterflies! Greetings from Finland!

    OdpovědětVymazat
  7. Závidím, že ti kofein funguje..mate miluji, ale též bez odezvy. Jak já bych se někdy ráda povzbudila :)). Po kávě mám spíš chuť se nasladit, takže momentálně také abstinuji ..s meltou. Pomazánka mě láká, zrovna doplňuji jídelníček o mazadla..děkuji. Jinak můj top tu sklízí kohoutek, to je foto za rámeček a šup s ním někam do setnice.

    OdpovědětVymazat
  8. Obecně ke kávě... já už jí fakt pila neuvěřitelně množství a v neuvěřitelných dávkách. Tělo bylo na kofein zvyklé, takže jsem byla schopná lunout trojdecák vražedného turka a do deseti minut spát. Celkem bez efektu. Lezlo to do peněz, organismu to nic nedávalo, lógr z turka/pressa nosit každý večer do kompostu, samé výdaje a zjistky nikde:o) No a jelikož nedokážu omezovat, to raději rovnou utínám, šlo kafe z mého života. A fajn.

    Všem Vám moc děkuju, za motýly, fotky, kohoutka z pěny, šál i pomazánku, ale hlavně za Váš čas. Jsem ráda, děkuju!

    Nonna, thank you very, very much. Pleasure on my side...

    OdpovědětVymazat