neděle 13. května 2012

Maměnkám

Záměrně míjím nostalgickou vlnu. Servíruju dia odlehčenou mama-dávku, u které jsme se onehdá královsky bavili se sestřenčinou rodinou v domku po babičce, protože chtě nechtě, tyto hlášky se v menších či větších obměnách používaly i u nás - a v případě totálního vytočení, kdy dojdou slova a mozek vaří, používají dodnes, přiznávám :o)

  • Moje maminka mě naučila ocenit dobře odvedenou práci: "Jestli se chcete navzájem zabít, udělejte to venku, právě jsem uklidila!"
  • Moje maminka mě naučila náboženství: "Modli se, aby to šlo z toho koberce dolů!"
  • Moje maminka mě naučila logice: "Proč? Protože jsem to řekla!"
  • Moje maminka mě naučila mě naučila předvídavosti: "Máš čisté prádlo?! Co kdyby se stala nějaká nehoda..."
  • Moje maminka mě naučila mnoho o vědě zvané osmóza: "Zavři pusu a jez!"
  • Moje maminka mě naučila ohebnosti: "Podívej se na ten flek, co máš na zádech!"
  • Moje maminka mě naučila vytrvalosti: "Neodejdeš od stolu, dokud nesníš všechen ten špenát!"
  • Moje maminka mě naučila ironii: "Ještě chvíli breč a já ti k tomu dám skutečný důvod!"
  • Moje maminka mě naučila o počasí: "Tvůj pokoj vypadá, jakoby tam řádilo tornádo!"
  • Moje maminka mě naučila životnímu cyklu: "Přivedla jsem tě na svět a můžu tě z něj zase rychle dostat!"
  • Moje maminka mě naučila matematice: "Kolik chceš knedlíků? - Chci tři. - Dostaneš čtyři!"
  • Moje maminka mě naučila závisti: "Na světě jsou milióny dětí, co nemají tak skvělé rodiče, jako ty!" 
(zdroj neznámý, sepsáno na papíře)

Krásnou neděli, maměnkám zvlášť!

10 komentářů:

  1. .... ja te petrhnu jako hada..... vse nej vsem mamenkam....

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, diky. Zasmala jsem se pri vzpominkach na detstvi a je zvlastni jak je ta mluva stejna at bydlis, kde bydlis.

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, také jsem se s chutí zasmála. A i já musím přiznat, že některé hlášky občas použiji. Krásný den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Všechno nej i Tobě "matko" :-)

    PS: V několikách větách jsem se našla, v ostatních ostatní ženy z příbuzenstva :-)...ta Tvoje byla krásná.

    OdpovědětVymazat
  5. No, tohle jsme si přečetli už po snídani - moje děti se ptají, proč jsem jim utajila sestru z Moravy, druhá taková máma přece není... :o)
    Hezký den, "dcerunko". Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, mas humorne deti. Vazne me rozesmali.

      Vymazat
  6. Moc hezké. Krásný sváteční večer.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani slzím tu..smíchy, kéž by byly jednou dětičky k mojí maličkosti schovívaví stejně jako ty ke své maměnce :DDD.

    OdpovědětVymazat
  8. Agu vedu k závisti, náboženství, logice, vytrvalosti a velmi často slyší o počasí:-) Za odměnu jsem byla obdarována luxusně dobrými čokoládovými bonbonky a přáníčkem s básničkou. Jsi jen má má má máma.

    OdpovědětVymazat