čtvrtek 9. srpna 2012

Exclusive

 Vzhledem ke skutečnosti, že se to v našem bezprostředním okolí poslední dobou hemží mláďaty (ať už těmi vyloděnými nebo zatím očekávanými), hodně se teď tvoří právě v duchu malých lidí. Neskutečně vděčné totok. Hotovo za pár chvil a radosti veliké.

Tentokrát jsem upustila od svého milovaného raglánu a rozhodla se vyzkoušet popis na svetr Snug od Hinke. To se totiž uplete velmi jednoduše taková jakobydečka, do které se pak prostě vpletou rukávy a pokračuje se v pletení předního dílu rovnou s navazující kapucí a to je jako šecko. Jednoduchý jako facka. Hotový hned. No to jo. Nebudu zastírat, pár technických renonců mne na té cestě k hotovému kabátku potkalo, každopádně byly rozlousknuty a já se díky tomu naučila pár nových, mnohdy šikovných pletařských tips and tricks. Tož faň.

Třeba díky sešívání zadních dílů kapucky jsem notně zdokonalila "roubování" (alias kitchener stitch), kterým spojíte dva díly neukončeného žerzeje naprosto neviditelně. Veliké kouzlo. Tuto video.
Nebo jsem se naučila začátek pleteniny z háčkovaného řetízku. Možná se to zdá jako hloupost, ale pokud potřebujete na počátek pleteniny navázat a pokračovat i druhým směrem, zvládne být přechod opět neviditelný. A dotřetice neviditelnosti - sešívání vertikál pletenin, žerzej i vše hladce. Hotová mission impossible!

Dneska (pod jabloní) finiš. Poutka z dutinkovače, knoflíky po mamce, kapsička na miminkovské důležitostě. Co my víme. Zrovna, když jsem přišívala kapsu, vrátily se děti z třídenních prázdnin z Krajského. Hezky to klaplo, tak má být ♥ 
A příště dokonce i vychytáme poměr vody a Jaru, ať nemáme takové zdechlinky:o)

21 komentářů:

  1. Ten skřítkovský kabátek je úžasný!

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, ten svetr je famózní..jestli se někdy dokopu k tomu naučit se plést, tak to bude přesně pro tenhle kousek...

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, to je krásné, máš můj obdiv. A dík za odkaz na Purl bee - ach jo, další místo, kde bych strávila hodiny!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Krása, i ta zelená je luxusní. Takový bych chtěla pro sebe:).
    Karolina

    OdpovědětVymazat
  5. Uáá, ten je krásný. Ten střapeček.

    A já se chystám po holkách zrovna dva takové malinké prodávat.

    OdpovědětVymazat
  6. neskutečně krásný svetr. obdivuji o to více, že já zvládnu jenom šál (libovolně dlouhý :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný svetřík!! Ta kapucka nemá chybu. Taky mám teď rozpletený zelený (pokud vyjde matroš, jinak to bude vesta).

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní10.08.12 7:07

    Mocmoc hezký kabátek:-) Já jsem se tyhlety finty učila,nebudete mi to věřit, z takových těch německých pletacích časopisů, Diana apod., pro děti, přeložených, pochopitelně. Výhodou je, že to tam měli popsáno systémem "mluvím s blbcem", tj., když člověk vzal jehlice a hleděl do textu, vyšlo to! Nevím, jak teď, ale v těch starších číslech, asi tak pět let zpátky, tomu tak bylo:-)To jen tak pro pletařky, které umějí anglicky jako já.... Mějte se pěkně! Jarmila

    OdpovědětVymazat
  9. Od pradávna mám slabost pro kapucky ;-)
    V tomto modelu bude každý ogárek frajer !

    OdpovědětVymazat
  10. Takový svetřík bych bral všema deseti. Je super a ta barva ...
    měj se fajn Věrka

    OdpovědětVymazat
  11. Ty brďo, tak to je svetrík, aký by som aj aj brala - samozrejme v patričnej veľkosti:)G.

    OdpovědětVymazat
  12. Jani že by Part III.?Budu tajně doufat...Pa,L.

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, svetřík je úžasný, máš můj obdiv velikánský aj za pletení aj za mateřské zásluhy, smekám. Já nějak nestíhám ani tu manžetu za letu :-) Příjemnou upršenou sobotu M.

    OdpovědětVymazat
  14. Jani, tobe vzchazeji z pod ruky same bajecne a hlavne prakticke veci. Zelena, kapuca a navic s strapcem . . . jsem uchvacena.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky Jani,

    svetřík je úžasný, barva, jednoduchý střih, prostě paráda. Upřímně závidím prckovi, který ho bude nosit, sama bych ho brala.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  16. Svetr je překrásný!! Musím říct, že o něčem takovém sním já pro prcka taky, jen nějak asi nejsem schopná rozklíčovat ten návod :D :D Ale ono se to poddá, a když ne tak holt bude mít smůlu :)

    OdpovědětVymazat
  17. no ale ten je krásny. ja sa na to chystam len som zvedava na výsledok :-D

    OdpovědětVymazat
  18. držím palec, evi, bude to v pohodě:o) kdyby cokoliv, ozvěte se, poladíme...

    OdpovědětVymazat
  19. Svetřík kouzelný, škoda, že neumím anglicky. Akorát mě Exklusive od Vlnapu děsně kouše :-( , jsem citlivka. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste Alpinu, Petro. Je to teda akryl, ale hřeje krásně.
      Chtěla byste si jej uplést? Pomůžu s překladem? Není na upletení těžký, když tak se ozvěte, klidně na mail. J.

      Vymazat
  20. Dobrý den, mohla bych se zeptat, zda je nutno návod zakoupit nebo je někde k dispozici zdarma? Děkuji! Eva

    OdpovědětVymazat