neděle 2. září 2012

Bezinkový liquere

To se tak někdy stane, že na člověka padne blues a třeba to vůbec nemusí být z love. Podzimní náladička je hlubokým bluesovým nádechům nakloněna, Claptonovo Me And Mr. Johnson jede a jede a jede a večer, když chalupa ztichne, se stopka něčeho bluesově temného na jazyk prostě šikne.

Některá z letošních bezových květenství jsme tedy nechali přejít do další fáze a dali jim (potažmo sobě) tak skvělou šanci vyniknout v domácím likéru. Životní premiéra. Chvíli jsem hledala recept, nakonec padla volba na tento článek. Lahoda. Na náš vkus trochu hodně cukru (a to jsem dala na 3kg bezinek kilo cukru), ale on se likér asi ještě rozleží, mazel. Každopádně kombinace všech těch úžasně vonných ingrediencí člověku zatočí hlavou jen při pouhém očmuchávání...

Meducína z Valachian Kingdom v lahvi od whiskey Canadian Special Old. Taká fešná! Slivovice letos nebude, tak ve skle může dělat parádu ta temná nádhera. Aspoň chvíli:o)

10 komentářů:

  1. Dobře uleželý NEVYPITÝ likér skrývá jedno velké nebezpečí: barví. Dokonale a neodstranitelně. Naše nejstarší dcera, tehdy batolivé miminko, rozlila před téměř pětadvaceti lety špatně dovřenou láhev na šedém koberci, a zatím co náš tehdejší byt už dávno neexistuje, sladká skvrna se tam dosud :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuju si, jak mamka kdysi před mnoha lety půjčila Andělovi od Mikuláše své svatební šaty, krásně střídmé, hladké, prostě ty nejjednodušší možné. Vrátily se jí s pár propálenými místy od cigarety a červenou batikou od vína. Vůbec se nezlobila. Věci jsou jen věci:o) Náš kopřivnický koberec byl taky trochu flekatý a trochu zničený, ale o to víc náš. Nohy klavíru ohlodal pes. Postel zničila vášeň. Šrámy jsou "nejvíc", myslím. Dokazují, že se děly věci:o))) Cheers!

      Vymazat
  2. Nezklamala jste - zase ten pravý recept v pravý čas - děkuju♥♥♥, vyzkouším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, akorát fakt bacha s tím cukrem. Já tedy nevím, jak má chutnat origoš bezinkový likér, nikdy jsem jej dosud nepila, ale v receptu mi ta dávka přijde fakt dost přemrštěná. Jsem ráda, že jsem se Vám trefila do noty a přeju hodně štěstí a radosti s prckama ve škole!

      Vymazat
  3. Jeeminenku, ďakujem za inšpiráciu a pripomenutie, skoro by som aj zabudla...to musí
    byť ozajstná bomba. Ešte som to nerobila len džem, tak si to teraz vyskúšam. Som veľmi rada že som objavila tento nádherný blog, ukladám ...a určo sa tu častejšie zastavím. Krásny večer prajem.

    OdpovědětVymazat
  4. Bezinkový likér miluju, připomíná mi prázdniny u babičky. Vždycky dělala pro nás děti takovou alkohol-frí verzi :)
    Už jsem ho leta neměla, a ten recept mě láká, ale obávám se, že v okolí nemám žádný bezový keřík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě jsem si tedy dovolila zařadit tento blog mezi své oblíbené: http://looneycz.blogspot.cz/2012/09/dalsi-ocko-retezu.html

      Vymazat
  5. Páči sa mi určite vyskúšam . Zatial som robievala len džem je výborný ,, aj lieči ochorenie priedušiek . Vďaka za inšpiráciu :-) krásny blog .

    OdpovědětVymazat
  6. och, mňam, krásne fotky, úžasný likér, aj my sme robili, je to mňamka :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mňám to by som si okamžite dala ... vyzerá to tak neodolatelne

    OdpovědětVymazat