čtvrtek 13. září 2012

Údolíčka a tak

 O víkendu jsme byli na Soláni. Je tady na Valašsku pár míst, která se za těch pár let, co tady žiju, vepsala do centrály absolutně nesmazatelně a na jejichž návštěvu se vždycky těším jak to malý děcko. Soláň patří mezi ně. Už jen pro ty výhledy, Beskydy jak na dlani, zduřtě! Z kopce na kopec to člověku vždycky přijde jako takový kousek. Čistá trasa. Jakoby vnímal jenom to podstatné a ten šrumec v údolíčkách všedních dní se jej až zas tak moc nedotýkal. Hory jsou Láska, říkám furt...

 Na druhou stranu ale taky říkám, že ona ta všední údolíčka nemusí být vůbec zlá. Třeba taková radost z finišující vesty pro jednu nespokojenou slečnu. Zlobivé stehýnko začalo mít nepatřičně rýpavé poznámky o tom, jakým směrem se ubírají matčiny pletky poslední doby. Má recht, holka. Šla jsem do sebe a z té nejkrásněji petrolejové příze jí vypletla tři copky na pupek. A pár hrášků na ramena. Kompletace již brzy, zatím se blokuje!

Nebo údolí dneška. To jsem zase v kumbále našla krabici s odloženými věcmi. Takové blaho, hrabat se v minulosti a přes veškerá možná i zcela nemožná pohnutí si uvědomovat, že ty cesty vedly k dobrému a ve stavu tady a teď je přecejenom dost hezky. Tarotové karty, které mi kdysi přivezla kamarádka z Anglie a s nimiž sdílím tak maximálně nadšení z krásného grafického provedení. Lístek na Garfunkela, byly jsme s maminou. Její hodinky. A taky její dřevěný prstýnek, prasklý, vyspravený měděným drátkem. Přívěsky, které jsem na střední zbožňovala a nedala bez nich ani ránu. Psaní od muže, čerstvě po návratu z Turecka. Naše cesty se pak na pár let rozešly, ale bylo zajímavé číst, co cítil čerstvě po návratu - tím spíš, že já o něčem takovém neměla nejmenší tušení. Recept na nejlepší nákladaný hermelín, od kuchaře z BasketBaru, kde jsem brigádničila to léto, co už byla v pupku má prvorozená. Mmch ten náčrt těhotné ženy výše je asi čtrnáct let starý útržek z bločku. Ve skutečnosti jako dnes:o)

36. týden startuje, věčně kopajícím a škytajícím mrňousům zdar!

24 komentářů:

  1. Jé Jani, vy čekáte další kuřátko. Gratuluji vám! A hlavně vám přeji zdravíčko a příjemné i pohodové čekání na shledání. K.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je veselá novina...skoro jako u nás..tak to gratuluju a posílám pohlazení na Kohoutí vršek:-)

    OdpovědětVymazat
  3. To kulaté bříško je prostě nádherné....vždycky a na každé ženě. Je to zázrak. Ať jde vše dobře a ve zdraví! Ta Ita

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná zprává! Opatrujte se oba dva...musím honem pryč nebo mě to ještě nakazí :))!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DDD Marki ty utíkej, co ti síly stačííí:)))

      Vymazat
  5. chvilku jsem tu nebyla a taková novina! vše dobré přeju. jak to tu mám ráda. opatrujte se.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jano, velká gratulace - to je prima zpráva! Ať ty poslední týdny radostného očekávání jsou hodně v pohodě, a ať si užiješ pletení v pidivelikostech! : ) Pa za oceánem, Ellen

    OdpovědětVymazat
  7. Jé, Jano, to je krásný!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Téda Janí,
    to je mi novinka po ránu :-)
    Moc a moc gratuluji a víš, že zrovna u Vás mi to příjde úplně samozřejmé, že budete mít třetí ? ;-)
    Já momentálně jsem zlegalizovala druhý vztah a říkám si, jestli ještě i malé si do třetice pořídit ?

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, to je nádhera to bříško a všechno, držím palce!

    OdpovědětVymazat
  10. Jano, všechno dobré přeju! Usmívám se úplně mimovolně... Taky bych chtěla ještě jednou cítit v břiše to škytání...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a jak já si všechno to křehké teď užívám, s vědomím, že už je to zřejmě naposledy. je to fakt zázrak, neskutečné.....

      Vymazat
  11. Jéé, vy ste si upekli další kuře? (Zní to trochu morbidně, jak to tak čtu, ehm...)Moc gratuluju! A těšim na další návštěvy u vás, vždycky je mi tak hezky potom...

    OdpovědětVymazat
  12. Jani, a ty len tak mne nič tebe nič buchneš rovno 36.ty?:))) Veľa zdravíčka a všetko dobréééé až do úplného finále:) Gabča

    OdpovědětVymazat
  13. Údolíčka a kopečky :) To je prima a je tam u vás krásně !

    OdpovědětVymazat
  14. Jani, moc gratuluju a přeju ať jde vše, tak jak má.

    OdpovědětVymazat
  15. Pecka,zcela nepokrytě přiznávám,závidím Ti.
    A opatrujte se,všichni.B.

    OdpovědětVymazat
  16. Náš kamarád by v této situaci začal zpívat: "třetí, třetí je krásná věc". A je to to pravda pravdoucí!!! Moc se těším na to krásné opletené miminko :). Opatrujte se! p.

    OdpovědětVymazat
  17. Všechno dobré malému kuřátku...
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  18. Jejda, jejda! Tak já sem chodím tak často, a teď koukám:-))), kde je ta první zpráva?! A ona je to tahle!!! Gratuluju a přeju požehnané dny! No, mně se zdálo, že by malinkatá sestřenka potřebovala zimní kamašky v létě....
    :-) Mějte se pěkně, poklidně!Jarmila

    OdpovědětVymazat
  19. Jani, tak to asi ma byt a je to bajecne. Kohoutak potrebuje drobotinu na potom. A zase pujdou bobule do akce.... to ti zavidim asi nejvic :o)
    Krasne dny Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  20. děkuju, děkuju ♥ moc a všem! j.

    OdpovědětVymazat