čtvrtek 18. října 2012

Benjamínova chumláníčka

Když jsem v létě dostala od Mařenky tuto luxusní přízi, bylo mi hned jasné, že z ní vznikne deka pro mrně. Ogárek měl totiž jednu merinovou, krásně teploučkou a přitom tenkou. Pletenou úplně stejně - rozmilý vzor hráškový, po delších stranách obháčkovaný obloučky. Původní deka nepřežila jednu půjčovací akci a malučko se zaplstila, slouží skvěle dál - coby spodní vrstva do kočárku/kolíbky. Na přímý kontakt s pokožkou už moc baby-friendly není, takže ten luxus z 50% merina a 50%hedvábí byl jako ze sna. Říkáme jí "obláčková deka", díky svému nepravidelnému obarvení/částečnému vyšisování vznikl promelírovaný efekt a deka fakt vypadá jako obloha...

Snění jako na obláčku, díky (nejen) za tu přízi, Maru ♥

Druhou nově vytvořenou výbavou pro O je spacák, pravý a nefalšovaný:o) Návod je z Ravelry. Pletla jsem z Yetti od Vlnapu na 5mm jehlicích, takže to byla celkem rychlá akce. Podstatná část spacáčku je pletena lícovým žerzejem, jen horní lem hlídá řada sov. To je vám tak genyjální vzorek, jéje...
Ve spacáku se především skvěle koumá...

...a když se zdají sny, pak samozřejmě pěkně vypečené:o)

31 komentářů:

  1. panečku to je bobánek!!:) ty ksichtečky.. a pěkně jsi ho vybavila Jani, moc!

    OdpovědětVymazat
  2. Ten je fakt tak nádhernej. Máš to Jani zase moc krásné!!

    OdpovědětVymazat
  3. božínku, to nemá chybu! trpaslíček v pompadůrce

    OdpovědětVymazat
  4. Jani,
    když vidím ty krásné fotečky Benjamínka, tak se ve mě probouzí velký pocit mateřství, usmívám se tu a mám neovladnutelnou touhu chovat!
    A to už jsem si říkala, že už mám splněno ;-)
    Když vidím tu vlněnou krásu dekovou a ten spacáček je naprosto luxusní, zima si na Vás nepříjde!
    Poslední dvě fotečky jsou doslova k pomuchlání:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ach Jani, to je miminko!! nádhera. A pletení jakbysmet, jako vždy;-) užívejte čas....

    OdpovědětVymazat
  6. Krasne ako vzdy :-) a hlavne niet nad male vonave babatko :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, jste skvělá (co jiného říct!) a O je sladký.
    Hodně radosti!

    OdpovědětVymazat
  8. To je tak sladké miminko!!! Ale i deka a spacáček jsou parádní, ale mimčo vede :-)

    OdpovědětVymazat
  9. To je taková nádhera... To miminečko, ty obličejíky, ty ručičky, ty obloučky na hráškové dece! Asi si podám žádost o vnoučátko :-) Kolkovanou, pro jistotu.

    OdpovědětVymazat
  10. Zamáčkla jsem slzu ;) Nádherný počiny, živý i neživý ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jani mas to krasny ... vsechny a vsechno .... a moc.

    OdpovědětVymazat
  12. Jé, na poslední fotce je to celý Ogárek:) Jano, opravdu jsi pletla spacáček, nespí on v Ogárkově čepici?:) (Můžu si dát, prosím, tu poslední fotku na pinterest?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají stejné oči a ďolíčky ve tvářích:o) Jinak B i J byli cvalíková mimina, škraňky měli 2x takové, než O. Benjamínek je křehčí a menší miminko, než byli ti dva raraši. Ale nezapře je, taky tam tu podobu vidím. Pinterest? Oho, taková pocta! Može byť... Dík!

      Vymazat
  13. Jak to všechno stíháte!?! Super♥

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné všechno! Ta obláčková deka... A ta poslední fotka :-))

    OdpovědětVymazat
  15. Dokonalost sama,Ogárek na druhou, až budou spolu řádit,to bude rachot...

    OdpovědětVymazat
  16. Tak jsem se na ten komentář musela vyspat, nebo to je taková nálož...díky, které jsem měla nej odpoledne z celého týdne.
    Jsem věděla, že ty uděláš s klubíčky kouzla, já bych umotala nějaký nevkusný kus šatníku a teď vím že jsem udělala moc dobře, ikdyž jsem z toho byla tehdy na rozpacích.
    O. je v tom spacáčku neodolatelný andílek, kam se hrabou aranžované atelierové fotky, tady ty se mi moc líbí...jak ho vidím hned bych si ho pochovala...

    OdpovědětVymazat
  17. Jani obláčková deka a spacák se sovama! Oboje je ouplně luxusní! Samozřejmě obsah nejvíc, hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  18. Nakoukla jsem díky Janě (jeve), abych našla návod na čepičky. No, ten jsem nenašla (asi neumím hledat), ale objevila jsem nádherný blog plný inspirace, krásného pokoukání a čtení... Ráda se zase vrátím :-) Hezké nedělní odpoledne, Jolana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolano, Jeve měla na mysli a především pak na jehlicích čepku pletenou dle tohoto popisu - http://turvid.blogspot.cz/2009/05/free-pattern-slouched-tuva-hat.html
      .o)

      Vymazat
  19. Taky jsem zabrousila od Jeve a toto je půvabné. Skoro mě to láká zakoupit háček, jehlice a příze...

    OdpovědětVymazat
  20. Tak pěkné a moc milé.Přeji Vám oběma moc zdravíčka.Jana Vránová

    OdpovědětVymazat
  21. taky bych se zabalila :)) vypadá moc heboučce, jak deka tak miminko a ta poslední fotka nemá chybu, cukr je proti ní hořký...
    Hodně jsem pletla, když byly děti miminka, teď to nejak flákám, další si kvůli tomu ale asi pořizovat nebudu, ale jak to tady vidím úplně mi to připomnělo to období ty pocity... díky za váš blog...

    OdpovědětVymazat
  22. Miminko, miminko! Júúúúú a jaké povedené! Pěkně jste si ho upletli :-)) Ať hezky přibývá!
    A vůbec, ty oplétačky kolem máš taky krásné!

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den, Jano, pytel je nádherný, mohla bych Vás poprosit o radu? Začátek návodu jsem si přeložila, ale pak nechápu značky (např. Round 1: P1, *P2. K8, P2.......co znamená to P1, P2.....K8...? Děkuju moc, nevím, jestli jsem si nevybrala pro mě moc těžký úkol:o) Ať se daří! Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barco, zkuste zatim mrknout na tuto tabulku, kdyby Vam tam porad neco haprovalo, ozvete se, zmaknem!

      http://chytrepleteni.cz/zkratky_AJ.htm

      Jo a ty hvezdicky kolem urciteho poctu symbolu znamena, ze prave tento usek se opakuje v cele rade dokola. Drzim palec, kdyby cokoliv, kricte. J.

      Vymazat
    2. Jani, jste zlatá! Děkuju, moc. Jdu na to! Syn nastoupil do školky a já mám teď dva měsíce na to nachystat věci pro miminko, tenhle spacáček mě nadchl. Děkuju moc! B.

      Vymazat
  24. Nádhera,jak mimčo,tak pytel.Na kolik ok jste ho prosím začínala?Ivana

    OdpovědětVymazat
  25. Pekny den, Janka, mohla by som sa opytat aky je velky spacak, horny priemer a celkova dlzka? Chzstam sa ho pliest pre sestru pre mimco, len tie moje su uz odrastene, tak som straTila predstavu o velkosti ... Dakujem za informaciu, Gabika.

    OdpovědětVymazat