pátek 23. listopadu 2012

Na (jabkové) vlně

 ♥
 Ráno jsem dokončila čepici, kterou jsem dneska ráno nestihla dokončit. To je rébus, co? S časovými údaji třeba přibližně takto - ráno v 8.14 jsem dokončila čepici, kterou jsem dneska ráno v 1.48 nestihla dokončit. Chápeme se. Můra mne chápala, ona byla vzhůru, když jsem šla na kutě i když jsem se z něj s nepatrně oteklými víky ráno raníčko horko-těžko vyštrachala.

 Evule nedávno odkazovala na návod, jak plést čepice na dlouhé kruhové jehlici. Velká výhoda pro všechny, ve kterých pletení na čtyřech budí stále především respekt, event. pro nás, kteří se s pletením často někam přesunujeme. Ony ty krátké jehlice občas rády z pleteniny berou roha (nemluvě o tom, když mají nějakého zdatného parťáka, Ogárek by mohl vykládat ažaž...). Takže super a Evi, Tobě dík!

 Z Ogárkovy čepice mám radost. Původně jsem měla v plánu čistě tmavomodrou, ale 
v průběhu pletení jsem si to rozmyslela a rozhodla se mixovat se světlou. Snad poprvé v životě jsem si něco načrtla, ale v těch proužcích jsem se v přestavách už tak ztrácela, že potřebovaly nějak zhmotnit:o) Nakonec to klaplo a tak k šedé čepce z loňska přibyla tato modro-modrá podle oblíbeného popisu (upraveného na Ogárkovu velikost).

  Ať tak či tak, zmákli jsme zpracovat lavor posledních škaredých jablíček. Jak vidíte na fotce hore, byla to velká akce a oba Kulišáci se, ať už více či méně aktivně, podíleli na přípravě:o)

Recept tuto, jen místo tvarohu jsme na knedlíky nastrouhali perník, alébrž Stehýnko má kromě bloku vůči rozinkám a dalším asi dvěstěpadesátitřem jiným nejpodstatnějším důležitostem osobní blok i k němu. Chudák tvaroh (ten tvrdý - měkký je ok).

Víkendem na křídlech (...kuju, Lucko)!

13 komentářů:

  1. Na dlouhou jehlici sbiram odvahu a bohuzel ji jeste nemam dosti, abych mohla docilit neceho krasneho jako ty.
    Ja jen mrkam, jak se nejmensimu libi nositi se v cemkoli. Pouch musi byt rychlova akce, ze.
    Brzke uzdraveni se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a Kridla .... pro me denni davka.

      Vymazat
  2. Jani, rádo se stalo. Čepička je krásná, klukovská. A knedlíky mňam, hned bych si dala.

    Já chci taky nosit ve HP vaku v kolíbce miminko. My se k němu teď vracíme a nosíme na boku na svislo. Třeba právě dnes u vaření. Jen je to několikeré vaření na vaku znát, musela jsem ho hodit do špíny.

    OdpovědětVymazat
  3. Všecičko to máš hezky ze života. Ty dvojité rána mají svoje kouzlo.
    Kuju za písničku...okřídlený víkend přeju.
    PS: E. měla asi včera vrchol nemoci, dnes, už je líp.

    OdpovědětVymazat
  4. Ta čepice je vážně parádní, tahle barevná kombinace se mi líbí ještě víc než šedá varianta. Bohužel jsem ještě od háčkování k pletení nedospěla, snad časem.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jani, čepice je krásně sladěná, s láskou pletená. Mě se to doma kupí, hory klubek mě asi zasypou, ale není chuť a myšlenky. Děkuju za písničku, už jsem si koupila lístky na jejich únorový koncert v OV.

    OdpovědětVymazat
  6. krásne fotky a pekná ručná práca.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani,
    opět u Vás z Kohouťáku pohlazení po duši a na křídlech :-)
    Čepička parádní, sladěné barvičky , provedení a jak Ogárkovi sluší!

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jani,
    asi Tě od "kamarádství" odradil můj nízký věk, ale i přesto to zkusím a zvu Tě na Jedenáctkovou štafetu. :-)
    http://mamashackem.blogspot.cz/2012/11/jedenactkova-stafeta.html

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, Jani.
    Tak pozerám, že už nie som prvá, kto ťa pozýva na "11-ku". Pravdaže iba ak sa ti chce. :)
    http://letitia-tiba.blogspot.sk/2012/11/aj-u-mna-uz-je-11.html

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Jano, na Tvém blogu se kochám už hodně dlouho, ale píšu poprvé. Jsem pletací začátečník, ráda bych vyrobila takovouhle čepičku, ale při střídání barevných pruhů (4 řady hladce, 4 obrace) mi pořád vychází ještě jakoby tenký proužek opačné barvy. Poradíš, prosím? Anna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anno, ten tenký proužek v pletenině Vám vzniká při přechodu z hladkého úpletu do obráceného, že? Já to nakonec vyřešila tak, že řady hladce jsem vždy pletla tři bleděmodré a čtvrtou už tmavě modrou. Tím pádem první obrácená řada v poslední řadě hladkého úpletu zanikla /tmovomodrá=tmavomodrá:o)/.
      Řady obrace: pletla jsem, jak je uvedeno v popisu, tj. čtyři řady.
      Řady hladce: 3 řady kontrastní barvou, 4. řada už barvou hlavní.
      Snad jsem to napsala srozumitelně a pomůže Vám to...
      PS: Když se podíváte pořádně na tu čepku, první bleděmodrá řada odspodu je ještě 4řady světle modrou, až 5. tmavou. Taky mi to tam hodilo ten proužek (logicky), ale byla jsem líná párat, tak jsem tam nechala 5řad hladce:o)
      Ať se zadaří, mějte se, J.

      Vymazat
    2. Díky díky, srozumitelné to je i pro mne, a to je co říct :-) zdravím, A.

      Vymazat