čtvrtek 8. listopadu 2012

Při dnešku

Houby z posledních dvou víkendových toulek okolními lesy padly do bramboračky. Připravila jsem jí plný kotel, abych zítra nemusela na vaření ani šáhnout. Letošními velkými prázdninami se u nás otevřela čtvrtá sezóna, co poskytuju své rodině stravovací full-servis. Občas trochu na palici vymýšlet, co furt dokola-la-la-la, inspirace bohudík všude kolem dost. Vynikající meníčka mívají v našich hospodách, třeba už vím, že o víkendu bude kung-pao. Tonku, že dyk!

Ogárka kulinářské pokusy zatím dost baví. Až na ta tři spálená bříška prstíků zhruba před měsícem je fajný asistent. Specializuje se na pudinky, podávání těch největších/nejmenších (matka škrábe/naloupačku) brambor a loupání vajec natvrdo. 
Jo a taky na ksichty do hrnců...

Dneska - při tom podávání brambor:o) - si vzpomněl, jak jsme nedávno tiskátkovali. Protiskátkoval zbytek času, který jsem potřebovala k přípravě bramboračky. Gut.
(Ten malý domek je Kohouťák a to velké vlevo je panelák, ve kterém bydlí babička s dědou. Totální fascinace maloměstského dítěte rozlehlými městskými panelákovými zástavbami, eh...)

Jinak se ze mne stává Mistr malých forem. Hrubým odhadem bych tipla, že tak 20hod./denně prokojím. Člověk by se mnohdy divil, co vše lze dělat jednoruč (obzvlášť vypečené luštitelské oříšky mi vymýšlí Ogárek)! Pokud ale zrovna jen kojím a zároveň u toho můžu dopřát ten luxus a sedět, starší děti spí/jsou zabaveny, benjamínek klimbá a nevyžaduje pokec, je kojení dobrou chvilkou třeba i pro háčkování. Dofinišoval už tak pléd z šedé Geishy (jeden totožný už jsem posílala do světa a tuze se mi po něm stýskalo), hořčicové návleky a trpasličí čepka pro benjamínka ♥ Ty malé věci se háčkují dobře, proto MMF, budu se na ně dočasně specializovat, heč!

Jo, ty obálky! Dneska u nás v Tescu 3,60 za 50ks:o) Malé, hnědé, na tichá psaníčka jako stvořené. Těšim!

Trpaslíček alias pan Hokkaido:o)

Zítra patulíneček, víkendem s úsměvem! (Pro úplnost doporučuju po píšničce č.1 kliknout ještě na písničku č.2, ona navazuje i na albu a je to takové hezky Plíhalovské.)

21 komentářů:

  1. Jé...ta čepice je....úžasná. A samozřejmě malej ještě lepší. A já už jsem zas dojatá. ach ty hormony....

    OdpovědětVymazat
  2. ... Na kohoutim vrchu se nikdy nezahali .... velky obdiv a pohlazeni vsem.....

    Cibule muzu na jare zasek poslat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ááááá, to je TEN šál :-) Znovu díky za inspiraci. Hmmm, takovýhle typ dýně bych taky hned pěstovala :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je dýnička úžasná! A teda obdivuji vaření pro celou rodinu, já si tak užívám, že vařím jen pro sebe a Hýnu, ten ještě nemluví a jí všechno:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty toho stíhaš, nestačím sa diviť. Bramboračku by som si dala, mňam já to tuze ráda, ale doma ostatní ohŕňajú nos.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jani, fotky plne pohody a usmevu mluvi za vse! Ackoliv jsem uz "babi" a nejmladsimu synovi je 15 let, stale si pamatuji to krasne obdobi,kdyz se jeste vsuchni tri drzeli maminych sukni:) Krasne hackovane veci, maly skritek benjaminek je kouzelny! Mrkni ke me na blog, mas tam zaslouzene oceneni, pa, Monika.

    OdpovědětVymazat
  7. Skřítek kouzelný! :-) Pro ty obálky z Tesca mám taky slabost... A obdivuju schopnost u kojení vyvíjet ještě nějakou jinou činnost, já nezvládala nic, natož háčkování - myslím, že obě moje holky by bývaly sledovaly háček a z kojení by nic nebylo :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, jako vždy šálek kávy pro mé rozněžnělé hormony. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  9. Ti Ogárci!A to jsem si myslela,že jsou moje hormony v klidu...

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Jano, Vy stále pracujete a tvoříte!? To je obdivuhodné. Ráda se k Vašemu blogu vracím a konečně po půl roce :) jsem také dokončila trojúhelníkový pléd z granny-square. Teď se mi k němu zachtělo i baretu - takového o jakém jste psala letos 31.3. Začala jsem pěkně s babiččiným čtverecem, ale po 5ti řadách mi stále není jasné jak z toho nakonec baret na konkrétní obvod hlavy vykouzlit.....vím že máte úplně jiné - krásnější - starosti, ale kdybyste nááhodou našla chvilku času na malou radu.....budu vděčná.
    Přeji vše dobré a zdravím. Ta Ita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta Ito, když tak se mi ozvěte na mail, já popis na ten baret už jednou překládala, tak Vám jej přepošlu, není vůbec problém:o) A k plédu gratuluju!

      cerny.kafe@centrum.cz

      Vymazat
  11. Rozkošná dýněčka :o) Jinak obdiv za takovou hromadu aktivity

    OdpovědětVymazat
  12. Jani jsi borec! A dost jsi menavnadila na hackovani jednoruc! Predevcirem jsem si touto metodou usila triko na overlocku, pac sadra se mi do niceho nevesla. Ale az se zmatori zapesti a prejdu jen na loketni ortezu, asi se do toho vazne pustim! A mam cas se ted i probrouzdat napadama co tu mas, juch!

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný brouček...přijde mi podobný na starší ségru :). A ta čepička...hm!

    OdpovědětVymazat
  14. Jani, u nás je mi fakt dobře!
    zdravím všechny a hokaido zvlášť :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Jani,
    taky je vždycky taková pohoda :-)
    Všechny tvé děti jsou úžasné a ty jsi skvělá máma !

    OdpovědětVymazat
  16. Taky jsem včera dala sušit poslední houby, taky se mnou V. rád trávil čas v kuchyni, když přišel poprvé do školky, tak jen v kuchyňce vařil, taky jsem měla jednoruké období (háčkovat jde výborně i za chůze). Celkově jsem byla nějak víc nabitá energií, narozdíl od dnešních dní.
    Dnes cestou kolem Kohouťáku budu mávat..

    To Tvoje Hokkaido bych chtěla pěstovat :-)) To je poklad.
    Užívejte pátulíčku a víkendu...

    OdpovědětVymazat
  17. Pan Hokaido je nádherný! Miluji tvůj smysl pro humor! Díky za to, že jsi a že píšeš! Krista

    OdpovědětVymazat
  18. Krasne ty dny u vas plynou ... jenom nejak hlava nebere to mnozstvi uhackovanych i upletenych veci .... asi tam na Kohoutaku mate nejaksi delsi dny ci co?
    No vsak je to krasne zrozene i utvorene.

    OdpovědětVymazat
  19. ty obálky z Tesca znám! ty já taky a už dlouho ráda! ale neobjevila jsem je, ne e, jednou mi je koupila kamarádka, které je koupila zase jiná kamarádka...tak vede napříč republikou řetěz z nás, milovníků právě těch a ne jiných obálek...
    a pan Hokkaido, jak to říct a nedělat ťuťu? to nejde. ach!

    OdpovědětVymazat
  20. ten je krásný. Náhodou jsem ho vyhledala na Googlu. neuvidíme se v sobotu s vlněnými sestrami?

    OdpovědětVymazat