středa 12. prosince 2012

O zatoulaném oříšku

 Načistili.

 Namleli.

 Smíchali.
(200g mletých ořechů, 200g moučkového cukru, bílek, 50g strouhanky)

 Vytlačili.

Nechali schnout.

Jen toho jediného malého zatoulaného oříšku pod korunami hyacintu si mezi tím vším nikdo ani nevšiml♥ Ten to vyhrál, co? Občas si říkám, na kom/čem záleží, ve které partičce se objevíme? Jestli nás Život semele, nebo jím projdeme lehkou nohou? Pro mne jen jeden ideál - přes průsery ku hvězdám, jak říkala Jiřina Prekopová:o) Jde se do boje!

11 komentářů:

  1. Dobrý večer Jano,
    úly mám moc ráda a neumím..:-) Ořechů letos dost, takže na ně možná dojde. ( Formičku jsem našla starou, dřevěnou po babičce). Takže děkuji za recept. ( Čím vysypáváte tu formu ? Cukrem? - na tom jsem asi před 10 lety pohořela a to vydatně :-) )
    A v tom zamyšlení občasném : mohlo by se možná k tomu už fádnímu a někdy " zprofanovanému" kdo jsme, odkud jdeme a kam, přidat: a s kým?. To asi záleží více méně na nás. ( Ale někdo jej asi poslal, že ?.. :-) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám staré plastové formičky po mamce, Moniko, tichá závist, dřevěná musí být nádherná! No jinak ty plastové jsem na všechny kusy (je jich 60, dělala jsem z dvojnásobné dávky) vysypávala cukrem 2x, šly vyklápět hezky, uff...

      Doplňující otázka trefná, díky...

      Vymazat
  2. no to je mňamka! a tie fotky... majú dušu ako tvoje slová

    OdpovědětVymazat
  3. ...jste úžasní. Myslím na Vás za kopečky M.

    OdpovědětVymazat
  4. jeeej Jani, to su úliky? Niečo podobné robievala manželova babinka, žiaľ, nestihla som sa to od nej naučiť. Podelíš sa o celý recept? Mne sa marí, že sa to ešte niečim plní a dá sa to na takú malú oplátku? Alebo som možno úplne mimo. Ale sú krásne tie vaše orieškové vŕšky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, zusko, tento recept je po mé babičce, takže je možné, že to bylo ze stejné recepisové vlny:o) Další postup si vybavuješ dobře, když se ta ořechová hmota vtlačuje do úlkové formičky, udělá se do ní rovnou dutina (dělám vařechou), která se později plní krémem a lepí na piškot. Někdo lepí na kolečko z lineckého, ale babička to vždycky dávala na piškot a tak to u nás jinak snad ani jinak nejde:o) Piškot dobře "naředí" sladkou chuť úlku jako takového. Plnila buď krémy, které zbyly z jiných zdobení (ořechy, třeba), event. pudinkovým - třeba tu: http://www.mamincinyrecepty.cz/kremy/pudinkovy-krem
      A děkuju... jujuju:o)

      Vymazat
  5. To je hotová terakotová armáda! Úplně mi jde huba vandrem :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní úlky máte. Ty se u nás nikdy nedělali, takže jsem jimi nepolíbená. No a heslo paní Jiřiny je úžasné. To se mi fakt hodí, Jani díky:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, parádní jak se říká u nás vosí hnízda, jen je neděláme oříšková, ale těsto je z namletých piškotů(plus něco a něco a kakao, přesně si nevzpomenu), náplň je žloutkový krém pořádně ochucený rumem a to celé přilíplé k piškotu. Formičku mám též plastovou, ale vysypávám hl. moukou. Jen doufám, že u nás budou alespoň trochu sladké vánoce jako u vás, protože nemám upečeno ještě vůbec nic. Krásný den,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  8. Perníkový stromeček je nádherný! Ořechů máme ne půdě pytel, cukroví vypadá lákavě:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) já to vyřídim, Stehýnko bude mít radost - sromeček je její akce, od vykrajování až po nazdobení. Díky! J.

      Vymazat