pondělí 7. ledna 2013

Bludný kruh v pruhu

 Konečně jsem dneska odfotila, co jsem už dlouho chtěla. Čepice podle Pickles, původně jsem teda z onoho picklesového zimního dua měla zálusk na okatý  nákrčník, ale dost dlouho v mém podání nevypadal tak, jak jsem si vysnila, tak jsem šla od toho. Nakonec má Stehýnko na krku mou lásku letošní zimy numero uno, šálu Baktus. Mňamota jak cyp! A těžce návyková (řekl člověk, který nesnáší dělat věci 2x stejně).

 Další žhavou novinkou na Kohoutím vršku je háčkovaná zvířena vánoční. Hroch Ogárkův, zebra Stehýnčina, žirafa pro Benjamínka je ve skluzu, ale Ježíšek házel echo, že již brzy! Návody zde.

 (Za tu žirafku by ale docela dobře mohla zaskakovat B, geny jsou geny...)

 A tuto Baktus můj. Asi jediný šál, který fakt zůstane a nebude nakonec podarován. Je z Vlnapovýho Merina, na jehlicích č.4,5. Rychlovka. Čepka pytloidní, příjemná, jednoduchá, černá a prostě juch, placka od mi.ui jako pozornost k nákupu. Tak dlouho se mi líbila, až si mne jednoho krásného dne prostě našla:o) ...kuju!

A když už jedem v té ČB linii, tento rodinný biják je furt na špici! Točeno 19.3.1984. Byly mi tři a dostala jsem tuto dokonalou skládačku ze dřeva. A ten kluk, to je brácha, dneska si otevřel vlastní ordinaci a mně je jasné, že štěstí bude stát při něm! Život je stejně žůžo...

19 komentářů:

  1. Jééééé, to je krásy najednou :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, krásně jsi vás opletla!!! A ta zvířátka, ta jsou kouzelná! Já právě ujíždím na nákrčnících háčkovaných podle Tvého rozkresu, tak moc děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Šedočernobílá vlna Kohoutím vršku sluší!včetně zvěře!!!:)

    OdpovědětVymazat
  4. Teda tolik hebkého a krásného ... Jani ... moje faboritka je ta pytloidní ;-) a pak ta zvířata a pak dětičkám a tak .. prostě je to prďácké ju.

    Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. já chci taky bloudit :), retro fotka je parádní..tady je vidět, jak jsou ty zachycené vzpomínky důležité..všechny ty úsměvy, stavebnice..sourozenci. užívejte!

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, začnu od konce, je dobře, že u vás život "žůžo", bratrovi přeju v profesi hodně úspěchů. Šátek sluší moc a moc, přemýšlím, že se do něj taky pustím :-) Háčkovaná ZOO je super, příště místo do Lešné na Kohouťák :-) ...a stehýnko je úžasný živel...zdravíM. za zmrzlé kopce.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera. ZOO úžasná. Z jakého materiálu jsou zvířátka dělána - z merina?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to Lada Luxus, háček 4mm, aby byla hmota hezky kompaktní:o) Jednak byla klubka většinou doma a dokupovala jsem jen jedno šedé, pak jsem taky chtěla, ať jsou zvířata velká a vlastně taky nenáročná na údržbu. Lada je akryl, myslím, že zvířata v klidu zvládnou menší turbulenci v bubnu... :o)

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď.Já jsem právě dělala medvídka z Merina. Je hezký, ale na větší zvířátka mi přijde přece jenom dražší. Lada je fajn. Dřív jsem z ní pletla svetry a praní přežily docela dobře,i když jsem je neprala na program vlna.

      Vymazat
  8. Co dodat, ty jsi prostě skvělá!

    OdpovědětVymazat
  9. Černobílé zdar! Krása všechno, u mne tuhle hitparádu vyhrává čepka s plackou (pokud teda nepočítám rozzářená tříletá očka :). pa

    OdpovědětVymazat
  10. Díky Vám moc, moc, moc - úplně nejvíc, totiž :o)))

    OdpovědětVymazat
  11. Pruhy krásné všechny a ta zvířata , jé jé !
    Umět tak taky pořádně háčkovat , to by bylo !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono není to nic težkého. Pokud umíš základy háčkování - to je řetízkové oko a krátký sloupek - tak máš vyhráno. Já jsem si taky myslela,že bych nikdy nic takového nezvládla. Obdivovala jsem háčkované čepice, svetříky a tuniky. O zvířátkách nemluvě. Háčkovat jsem se učila jako malá, ale nebavilo mě to. Po narození holky jsem háčku propadla. Napřed čepičky, pak svetřík a letos dokonce i zvířátko. Takže to chce jenom zkusit a nevěšet hlavu,při prvním nezdaru.

      Vymazat
  12. Jani, ty jsi dracice, mas sikovne prstiky, klobouk dolu! Diky moc za "links" na popisy, je toho tolik, co bych chtela zvladnout, jen casu se nejak nedostava:) Moc zdravim (bratrovi preji hodne uspechu) a tesim se na dalsi prispevek.....
    p.s. dnes rano jsem zrovna myslela na "Baktus" kdyz jsem videla tenhle sal.
    http://www.unboundknits.com/2013/01/the-tart-duck-and-shawl.html

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den,
    ráda bych se zeptala, jak tvoříte krajová oka. Pletu taky Baktus ze dvou barev pro malou a trochu nevím, jak docílit tak pěkného okraje (zejména na straně, kde se přetahují barvy). Děkuji Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blanko,
      obvykle 1. krajové oko sejmu, poslední upletu, u baktusu jsem pletla obě krajová oka.
      Barvy jsem střídala vedením nastupující příze shora (barvu, která zrovna dokončovala pruh, jsem jakoby "objela" zprava, shora - dost špatně se to píše:-)))
      Snad to k něčemu bude, držím palec, j.

      Vymazat