úterý 12. února 2013

Upgrade

Letošní zima je u nás absolutně houpačková. Roztálo už nesčetněkrát, aby znova tiše napadlo a všechno kolem se přikrylo tím bílým tichem. Slunko je výplod něčí hodně bujné fantazie a modré nebe neexistuje:o) Jsem si jistá, že až roztaje letos naposledy, budeme pořád tak trochu nedůvěřivě hledět k obloze a čekat, kdy se snesou další bílé chomáčky. A dost dobře se taky může stát, že nám nakonec budou chybět.

Mírná paralela s vestičkovou partičkou. Jako malá jsem dost nesnášela 1. košilky, 2. ponožky&bačkory, 3. polívky (kousala jsem je, abych získala čas - nevím k čemu, neptejte se), 4. soupravy, 5. vesty. Momentálně jsem na štíru tak se čtverkou, jinak proběhla ona pověstná 360tistupňovka a mamka by ze mne dnes měla fakt radost! Těžko říct, jestli nestojíme zase na začátku začarovaného kruhu (Jaktože nemáš košilku?! Seš bosá/ý, sranda?!! Polívka je grunt, jez! Vesty jsou úplně nejlepší, bez debat.) 
a jestli mým dětem nebude trvat stejně dlouho jako mně, než se přes tyto maminčiny/babiččiny praktičnostě přenesou a uznají, že na tom možná něco bude:o)

Benjamínkova vestová výbava zatím tepe v rytmu Felipe. Menší model vznikl ještě před jeho narozením - nosil doteď - 0-4m, tj. měsíce, ne metry, jak se domníval jeden známý:o). Nastal čas nahodit pár ok navíc, našíř i nadél. Alpina, jehlice č. 4,5.

Když byl v těchto rozjezdových dobách Ogárek, pletla jsem mu Pebble vest, kultovní vestičku s dokonalým řešením pro mimina, která s těmi obalovinami stále bojují a každá vrstva, která po hlavě vyžaduje přímý průnik výstřihem, je jistotou, že o oblékání jistě budou vědět i sousedé na opačném kraji Vyhnálkova. Ano, takový byl Ogárek. Mufovi je to celkem šumák, ten se chláme furt a všemu, takže Felipe gut.

Pozn. pro neangličtináře - popis na Pebble/Oblázek má na blogu přeložený Evule.

 Spejbl, Hurvínek, Mánička, Žeryk, Banjaminos und Felipe. Partička!

A srandička nakonec -  Pepenávleky. Ono totiž - Kde je Pepe, tam to tepe!

14 komentářů:

  1. hehe, vesty jsem prožívala úplně stejně, přitom taková vychytávka, že? a slušivá! malej je teda pohodář!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Bačkory?! To poslouchám dodnes... A to jsem nejen maminkou, ale klíďo-brďo bych mohla být už nějaký rok (co rok? roky!) i babičkou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že tady zase sedím bosa. Jo, tak ještě ty bačkory a spol. ještě moc nefungují, jen v krutých mrazech a jen když se mi chce:o) Třeba v létě se obouvám, jen když jdu do města. Neandrtálec...

      Vymazat
  3. NO, je to přesné:-). Nesnášela jsem jakkoli upravenou mrkev a kořenovou zeleninu a vůbec zeleninu vůbec.Teď se míním umlátit a prudím a prudím :-) Vestičky jsou krásné, děkuji za typ a odkazy ( mám ta klubíčka po dvou ze svého klubíčkového zatmění..:-) , tak se budou hodit).

    OdpovědětVymazat
  4. Jani,
    jasně úplně doslova ;-)
    Teplé ponožky mám už nějaký ten rok na nohách pořád, košilky jsem letos také opět vzala na milost, po polívkách se můžu utlouct a vestičky mám také , i když když to u Vás vidím, ještě by se nějaká pořádná chumlací do rodiny hodila.
    A návleky to je v zimě super vychytávka.
    Malý je reklama na pohodu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. pletení tu vždy obdivuji, moc mu totiž nerozumím. ale pracuju na tom, pomalu, ale jistě.
    máš košilku? znám. bačkory a ponožky taky. u svých mláďat občas ze zvyku zapapouškuju, ale pak stejně mávnu rukou...
    to bílé pletení se mi líbí. teď zrovna několik měsíců usilovně (ha ha) pracuju na nákrčníku z vlny ovčí a lamí. jde mi to fakt pomalu, ale je to zážitek. je tak hebká... češu, předu, peru, pletu. jo a pak párám.
    obdivuju ty babčiny čtverce, deka je krásná! nikdy jsem je nezkoušela, ale brzy to přijde, mám objednávku z rodiny na polštáře! myslím, že mi dva polštářky možná zaberou času jak ta tvá gypsy letištní deka. budu se vymlouvat, že to je tím předením...
    mějte se dobře v dáli...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cal, s tou vlnou věřím. Já jednou pracovala s Alpacou od Dropsu, jéje, vzpomínám doteď:o) Až našetřím nějaký mrzký peníz, musím si ten luxus zase dopřát, zcela požitkářsky a sobecky a tak...
      babiččiny čtverce jsou břídilstvím proti home-made dece a matraci, to jsem zase absolutně nepobrala já. vůbec. polštáře budou brnkačka, nemám obavy! fandim! hiphiphip...:o)

      Vymazat
  6. košilka? ... moje nejlepší kamarádka :)

    OdpovědětVymazat
  7. Benjamínek se tak krásně usmívá. velikost 0-4 metry mě dostala, můj muž to vůbec nepochopil. Zítra vyrážíme k vám do hor. Můžu se zeptat, jestli nevíš, kolik je na Soláni/Čartáku sněhu? Abych věděla na co se máme připravit.

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, moc děkuju za hlášení. Máme se na co těšit, on je sníh i v Brně, ale na horách je líp. Jedeme jen na prodloužený víken. Díky za tip na Kyčerku, tentokrát to asi nezvládneme, ale třeba někdy jindy.

    OdpovědětVymazat
  9. Díky vám všem a moc, člověku se uleví, že v těch bubácích dětství nefrčel sám:o)) košilkám a vestám zdar!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak přesně to samé. Máš košilku a moje dcera mi odpoví a ty jí máš? Co na to říct nemám, protože když jsem si ji před lety chtěla koupit tak na mě měli jenom bavlněnou klasickou a ta se mi moc nelíbyla a ty lepší mi prostě byli krátké a košilka do pasu je na nic. Tak to jistili napřed dlouhý trička, pak jsem ustřihla starou košilku a nosila ji přes pas a boky a teď to jistím těhotenským pásem.Supr věc a člověk nemusí být ani těhotný.
    Jo jak sešíváte čtverce? Deka je supr. Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) těhotenský pás rulezzz! taky na něj nedám dopustit, dva krátké klasické točím s tímto prodlouženým, ten je na zimu naprosto dokonalý:
      http://www.fler.cz/zbozi/cerny-bederni-pas-vetsi-3143960

      čtverce spojuju přesně tak, jak mne to učila babička (a jak to dělá třeba i lucy z attic24):
      http://attic24.typepad.com/weblog/joining-granny-sqaures.html

      dík. opatrujte se, mějte se, j.

      Vymazat
  11. hezkýý.. krásné vesty a návleky jsou nejlepší.:)))

    OdpovědětVymazat