úterý 26. března 2013

O číslech

Něco vám řeknu. Mám to s čísly docela nevyjasněné. Účty, daně, bububu. Velký respekt. Na druhou stranu mne ale fascinuje, jak jasně jsou dané a kolem výsledku (ovládá-li člověk postup, jak se k němu dopracovat) nemůžou být žádné řečičky. Okecávačky jsou někdy tak vyčerpávající. Na střední jsem dost oceňovala i fakt, že matika byla jenom v prváku. Své vzdělávání jsem ukončila státnicí mmj i z matiky. Život je skvělý, překvápka za každým rohem, baf! Každopádně mne vždycky vykouzlí úsměv na rtu, když někde zahlídnu číslo, které má pro mne význam. Nejčastěji mobil, číslo popisné, mikrovlnka, cenovka - 21:07. 19:03. 3, 1195, 39. Číslo, které mi vypráví. Přehoupnu je do příběhů, domů, dat a pořádám svým blízkým malé srdeční oslavičky:o)

A dvěstědesítka na místě pravidelných čtenářů? Ta mne tedy baví neuvěřitelně. To je totiž Ostrava, vítkovické koleje a "náš" magický pokoj 210, čtyři roky života a příběhy, co by vydaly minimálně na trilogii. Krása. Takže jdu pořádat malou oslavičku, tentokrát pro vás. Hraje se o Baktus, černobílý, Merinový, chumlací. Teoreticky je totiž možné, že letos bude mrznout tak... do května?!

Rozdávačka je otevřená pro všechny. Vyrůstala jsem v rodině, kde fungovala bezpodmínečná láska, tak mi pořád přijde košer udělat někomu radost bez toho, abych si kladla nějaké podmínky. Nemusíte se stát pravidelným čtenářem. Nemusíte odpovídat na kvízovou otázku. Prostě stačí jenom napsat, že by se hodil. Jakože se líbí, nebo že je třeba nic moc, ale zadáčo pro švagrovou dobrý...:o) Konec zvonec 4.4.2013. 
Tfuj tfuj, musíme jít tomu štěstíčku trochu naproti, ni?


58 komentářů:

  1. Jano, já pořád přemýšlela, co je to ten baktus:) Ale ta pruhovaná šála se mi líbí moc! A líbí se mi, že si neklade žádný podmínky. Tak všechno nejlepší k dvěstědesítce! A dvaatřicítce! (Ani nevim, jaký číslo měl můj pokoj na koleji, ale ty čtyři roky tam byly taky krásný:)

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, já jsem na čísla ale úplný mimoň. Nepamatuju si nic. Včera se mě paní na mzdovce ptala na moje telefonní číslo do kanceláře a já: Nevím, já si nevolám... :-/
    Jo a ty pruhy teda, ty jsou parádní! Jakože bych je brala všema 10! :-)
    A gratuluju! Chodím sem moc ráda...

    OdpovědětVymazat
  3. Jano, to jo, ten by se hodil ! Moc ! Už nevím, co na sebe v téhle zimě namotat, a takhle černobílý je krásný.
    Třeba budu mít štěstí ... nebo někdo jinej:)

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna jsem teď, tj. asi v neděli, poněvadž čas tak letí, ten svůj Bakus dopletla. Konečně! Díky za inspiraci, nejen baktusovou :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to velké kongratulejšn k tej 210-ke. Mám to u teba rada, moc super čítaníčko, vždy sa odreagujem. A čísla mi ani nepripomínaj, celý víkend som sa plahočila s účtovníctvom, už pomali finišujem daňové priznanie, každý rok to je o nervy a nemám to rada. Ale holt, čo už keď som to vyštudovala, že? Šála je skvelá, náramne by sa mi hodila :)
    P.S. Plíz nestraš s tou zimou do mája, moje dve defčátka majú narodeniny a chceme robiť oslavu na záhrade na chalupe :))

    OdpovědětVymazat
  6. 4.4.by se můj tatínek dožil 91let.Tak to zkusím,třeba budu mít štěstí na jeho narozeniny,ten den měla před 28 lety pohřeb i moje maminka,tehdy 50ti letá.Je to pro mne vzpomínkové datum,silně vzpomínkové.Gratuluji k 210-ce.Já mám ráda taková ta náhodná numera-že mi přijde sms ve 20:20:20 a pod.Jinak taky bu,bu,bu.Radši číst,psát,malovat,tvořit a NEEEEEEEEEEEEEEEpočítat.Jen kdyby to někdy šlo,poslední leta jsem musela sakra počítat.Dnes v Irsku sněžilo,tak tý zimě v květnu snad i uvěřím!Miluji dárky handmade-mají kouzlo!Třeba černobílý???

    OdpovědětVymazat
  7. ..tak já jsem typ se nikam neregistrující,nezapisující,ale pilně navštěvničím:)..a proč - nějak že tu cítím právě tu bezpodmínečnou-velmi úlevné, protože celoživotně pátrám a učím se sama sobě...Koncept kontinua tady v reálu tak nějak vnímám:)líbilo by se mi se chumlat a cítit i pro sebe kousek toho,co je snem všech vnitřních dětí -bez podmínek:)..jsem čerstvě prvobabička a ráda bych uměla bavit vnoučabátko, tak jak vidím tady- aby byla ta spokojenost samozřejmá, ta jiskra v očích..takže děkuju za inspiraci na mnoho způsobů:)Káťa

    OdpovědětVymazat
  8. Mít Baktus z Tvých rukou by mi bylo velkou ctí, Jani. Pro mě jseš (nejen) pletací a háčkovací guru. :o)

    OdpovědětVymazat
  9. Gratuluji! Baktus se mi moc libi a me sestre by se urcite libil taky! <3

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní27.03.13 1:31

    Tak jsem tu - jako ten "Baktus" :-) "Proužkatá" - černobílá - nejsem a jsem - neregistrovaná a přeci tady...:-)Hned první fotkou dnes ohromená - ten soulad v jednoduchosti, přesně to mé - barvy/nebarvy - černá/bílá - ten tvrdý, jasně definovaný přechod mezi nimi ...(pro mě?)však nutně zateplen, zjemněn dotykem dřeva, organickými tvary bytí....moje slabost, každodenní hledání/nalézání něčeho/všeho i sebe (především)...:-) Kdo jsem? Hledání řádu v chaosu života. Ale ta cena svobody a svobodné volby v každém z našich okamžiků tady! Juch! Život není černobílý. Je víc. :-) Jani, a Tobě díky!
    Symboliky tolik - co vede/nutí k zamyšlení! A "210" - jakoby vše ještě podtrhla - 2 (ne)barvy - 1/0 = být/či nebýt...A zase ta svoboda volby....:-) Hodně dobra...Všem. Petra P.S. A chumlám se moc ráda - do dek, plédů, šál... - ve dnech bílých i těch černých...Teplo dělá divy. Že by návrat k "prenatálnu"? :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Sice ho mám (někdy) v plánu umotat, ale hodil by se, to jo :o)

    Jinak čísla převyprávěná do příběhů mě pobavila, my to teď vedem naopak. Synátor je čísly bezmezně fascinován (geny se nezapřou). Mám obavy, že až půjde za 2 roky do školy, bude se v matice nudit :o)
    (Maminko, když sečteš sudý a lichý číslo, vyjde lichý....)

    No, 4.4. máme taky vzpomínkové datum, ještě v čerstvé paměti.

    OdpovědětVymazat
  12. 4.4. budeme mít výročí svatby.....a mít šál od tebe... To je výzva. Takže si budu děsně držet palce! Jani, krásný den.

    OdpovědětVymazat
  13. Tie tvoje prispevky su vzdy krasne. Styl pisania, myslienky, pribeh - proste super:) a s cislami to mam presne tak isto...

    OdpovědětVymazat
  14. Milá spřízněná :)
    4.4. vzniklo NATO,
    4.4. má svátek Ivana
    4.4. slaví svátek psí Baroni a Terroušové a kočindy Cassidy
    4.4. se narodil Václav Čtvrtek
    4.4. je letos taky čtvrtek a dokonce zelený a pranostika zde praví, že co je v tento den vyseto, vydaří se...
    NATO rádá nemám, Ivanku žádnou neznám, psa nemáme, kočky se jmenujou Čiko, Hejkal a Černobílá, radši mám Jáju a Páju než Rumcajse a protože budeme letos stavět, z časových důvodů nebudu zasívat ani Ň......

    Ale ten šál......ten by se mi líbil strašně moc :) Už proto, že většinou první co udělám, když přijdu do práce, podívám se na svůj oblíbený blog a slintám a slintám a slintám a čerpám a tiše obdivuju, jak to všechno stíháš a jak to, že může být někdo táák moc šikovnej :)
    Přeju spoustu energie a moc děkuju za zpříjemňování mých dnů :)
    PS - už se moc těšim, až jednou budu taky máma a budu si to užívat a vytvářet dětem tak úžasné dětství, jako to děláš ty...

    OdpovědětVymazat
  15. Jani,
    také se moc ráda zúčastním , protože mít baktus od tebe, to by byla výhra !
    A zrovna černou a bílou kombinaci můžu :-)
    Stejně tak jako čísla, v matce jsme nikdy nevynikala, naopak s ní měla vždy velké problémy !
    Ale nějak si čísla pamatuji, hlavně datumy narození, jednou je slyším a už je mám v hlavě zapsané ;-)
    Mám také svá oblíbená ;-)
    Takže šťastné Velikonoce všem na Kohouťák !

    OdpovědětVymazat
  16. Jani....

    ten je pradnickej - preji ho vsem :)

    Cernobila je moje barva - vyrustala jsem v Ostrave. Cerne linky na ocich horniku, bila kosile, cerne tesilky.
    Cerna louka - bile vzpominky
    4. 4. - svatek Ivana, Izidora, Izidor
    Vse na I

    Idu do prace a Vam na kohouti vrsek krasne dny a JARO - hura prijde

    Kytka

    OdpovědětVymazat
  17. Jani, mít baktus od Tebe - fakt výzva! A proč? Už jsem dva upletla, třetí rozdělaný (dokončím na podzim - možná), ale já žádný nemám. Tak by se mi hodil...Matematika je pro mě obludná věc, už pomalu nestíhám kontrolovat úlohy čtvrťáka. Ale na druhou stranu, někdy je shoda zajímavá. Polovina členů naší rodiny má ve svém datu 19 nebo 26. Přeju hezký den (u nás zase po ránu bílo)! Adriana

    OdpovědětVymazat
  18. No teda, krásný, tak proti všem svým antisoutěživým náladám jdu do toho :-). Já a mé "doteďpřítelkyně jsme zase měly magickou dvadvaapětku :-).Monika

    OdpovědětVymazat
  19. Čísla jsou pevíti, stále jsem v nich nenašla systém. Ale jednou mi jedna taková paní povídá, že prý, když někde vidíš seskupení čísel (třeba u hodin), kde jsou tři čísla stejná např. (15:55), tak si "vesmír právě přečetl tvé myšlenky".:-) To je hezká myšlenka, ne?:-) Směju se tomu pokaždé, když takováto čísla vidím a snažím se usilovně myslet na něco pěkného, aby jsme ten vesmír nepřetížili negací:-) Tak a baktus je superský, o tom žádná, hodil by se:-)

    OdpovědětVymazat
  20. No co na to. Čísla jsem taky vždycky měla ráda, jejich logika a jednoznačnost je super. A když je tu číselná oslava tak nezbývá než se přidat. Jo a ten baktus je super truper parádní, a když vidím jak venku zase sněží tak si říkám, že by se faaakt hodil :). Tak se přihlašuji do boje o něj.

    OdpovědětVymazat
  21. Já vás při dnešku objímám na dálku, pozdravuj Ogárky aj Cérečku, hlavně toho milovníka co se schovává a pak rozdává pusy :-)
    Šál je luxusní,ty čísla taky, však víme...mě nemusíš zařazovat do losování, já dostala mnohem víc :-)))
    Posílám z bílých kopců kousek slunka do oken...

    OdpovědětVymazat
  22. Jé, présent z Kohoutího vršku. Šálek a baktusů není nikdy dost. Líbil by se. Díky.

    OdpovědětVymazat
  23. Anonymní27.03.13 9:03

    Nechtěla jsem, říkala jsem si, že jsem jen pravidelný "nepravidelný" čtenář. Ale pak jsem si všimla, že je tu 22 komentářů a že tedy ten můj může být 23. A to je tedy zase moje číslo, tedy jedno z mých čísel :-)) Blanka A šátek je úžasný :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Já teda sudý čísla ráda nemám, ale třeba mi 24 přinese štestí. Naposledy mi jedno takové naprosto sudé číslo přineslo synka, přestože jsem mu já i doktoři naplánovili dřívějších asi 15 variant.
    Chodím k vám moc ráda pro inspiraci ke tvoření i každodennosti. Díky, Kateřina

    OdpovědětVymazat
  25. Já jsem šálová a šátková, takže toto je opravdu výzva :) Barevná kombinace je má oblíbená, jak jinak, když jsem z té "Ostravy černé"
    Děkuji za šanci a za krásný blog a přeji, ať se vám všem daří!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  26. To by mi bylo teploučko! :-) zdravím a připojuju se. Nevím, kolikáté mám číslo pravidelného čtenáře, ale díky Tobě jsem posehnala jehlice a zkouším to! Petra

    OdpovědětVymazat
  27. já by jsem chtělů něco vyhrát. Pořád soutěžím všude a o všechno. Tak bych mocmoc chtěla. super šance

    OdpovědětVymazat
  28. Líbí se mi! Moc moc...jako radost k mým dubnovým narozeninám by byl úžasný....

    OdpovědětVymazat
  29. Dnešní den je tak nějak černý....byl..teď je černobílý. Článek pobavil, baktus chci. A stejně tak ho přeju každé čtenářce kohoutího blogu! Tak budiž....... a já se budu těšit a další příspěvky...hřejí na duši! Fakt!

    OdpovědětVymazat
  30. Na švagrové prdím... Ony na mně taky tak co:)))
    Čísla jsou fajn i když z matiky mám osypky... A taky nejdou každému - zrovna dneska jsme s jedním MUDrem počítali, kolik že je v jednom platonku tbl, když je mám na 3 týdny a celkem jich bylo 42... To je to samé, jako kdyby na mě bafli policajti v autě - mlčení znamená souhlas. Nechala jsem ho, ať si s tím poradí sám - dal to, ale kosti se mu asi počítají líp:o)))
    Jo a od letoška nemám ráda číslo 13!

    OdpovědětVymazat
  31. Ahaaa...takže baktus :) Je moc povedený....už jsem si ho tu dřív všimla (a u Vevky) a tak se pomalu odhodlávám také nějaký zhotovit....ovšem byl by to můj první pletařský počin, tak nevím....ale s černobílou předlohou - vzorem by to nebylo marné :)
    Kohoutí vršek je jistě moc milé, útulné a přívětivé místo a já děkuju za malá nahlédnutí tady na blogu!

    OdpovědětVymazat
  32. Návštěvy spolužáků a spolužaček na vítkovické koleji jsou pro mě nezapomenutelné :-D Jooo, to byly pařby... :-D

    OdpovědětVymazat
  33. Baktus znám, taky jsem jeden dělala pro chlapečka. Já jsem více na barvičky, takže černo-bílá kombinace neurazí, ale není to můj šálek čaje.
    Hlavně jsem chtěla napsat, že se mi tenhle blog moc líbí, dobře napsaný, prostě tohle můj šálek čaje teda je, to jo.

    OdpovědětVymazat
  34. ... protože je krásný...

    OdpovědětVymazat
  35. Baktus je krásný a asi se ještě užije. Podle kalednáře by už mělo být pár dní jaro, ale vůbec to tak nevypadá. První jarní den má být 21. března, teď to prý přesunuli na 20. března tak nevím. Číslo 21.3 ve mně vždy vyvolalo dobrou náladu, že už konečně přijde jaro, teplo a léto. Letos ale ve mně vzbuzuje obavy, zda vůbec nějaké jaro bude nebo nás čeká ještě dlouhá zima a pak rovnou parné léto. Mám ráda všechny roční období, ale letos už mě zimna ale vůbec nebaví. Jaro, kde jsi? Už chci nechat ve skříni zimní věci a užívat jarní kabátky, bunďičky a svetříky.

    OdpovědětVymazat
  36. A tak pro tu švagrovou jo....:-D:-D:-D. Bude v sedmém nebi....

    OdpovědětVymazat
  37. Jani tož já bych si pro něj i dojela z krajského, dyž to mám taký kousek :-D No a hele, 2.4. mám narozeniny, 3.4. jsem se vdávala a 4.4. máš tu uzávěrku, ono na těch číslech něco bude. A mmch, z matiky jsem též maturovala a přitom jsem s ní vždy spíš bojovala ;-) Zdravím, pa E.

    OdpovědětVymazat
  38. Aj ja by som ho veeeľmi chcela:-) Pozdravujem

    OdpovědětVymazat
  39. Janičko, tož já se hlásím, že se mi rovněž tuze líbí. :-D jj čísla. ... mne vždycky baví, podle čeho si některá čísla pamatuji .. některá podle dvojčíslí, jiná mi zpívají trojčíslí a jindy su tupá a třeba datumy jdou zcela mimo mne a propásnu toliko svátků a narozenin, ale kámošky a rodina jsou na mne milí a nenápadně mi to připomínají páč už vědí, že to není schválně :-D ... Lenka

    OdpovědětVymazat
  40. Anonymní28.03.13 9:01

    čísla super. Mí dva chachaři: 27.4. a 28.4. a já nikdy nevím, kterej kdy:) akorát ten rok si vzpomenu. Bezpodmínečná láska mě zasáhla...o tom sním...umět dávat něco, co člověk přesně nezažil a nechápe...je to dřina, ale beru to jako svůj úkol. Někam to posunout. Aby to oni zase mohli někam posunout...tož tak. děkuji za inspiraci a pozitivní počtení...lepčí než lidovky:) zdravím a baktus je samosebou krásný...snad někde najdu i návod. Ten od Vás by samosebou "voněl"...holt je to napínavé:))))

    OdpovědětVymazat
  41. Gratuluji k takovému hojnému čtenářstvu =) ! Moc ráda, čtu tuten blog, vždycky se tady dočtu spoustu moudrých a zajímavých věcí, krásné fotky a hlavně velká inspirace =)
    Baktus obdivuji od doby co se tady objevil poprvé a tuze by se mi líbil, třeba bych pak podle něj začala vyrábět další, protože bych konečně pořádně nastudovala jak na něj *_*

    OdpovědětVymazat
  42. Skvělý blog, narazila sem na něj až ted, tak hned ukládám:) Matikář nejsem,ale tyhle shody čísel mě taky moc baví. S pozdravem Majda

    OdpovědětVymazat
  43. Stavím se do fronty na Baktus. :-) Ale především gratuluji k velkému čtenářstvu. Však tento blog se čte velice krásně! Díky za něj. K.

    OdpovědětVymazat
  44. Krásně napsáno, krásný dárek, za kterým se musí skrývat hodně trpělivosti... úžasné

    OdpovědětVymazat
  45. Moc se mi líbí. I by se hodil - ne pro švagrovou, ale pro mě. Je mi zima a jaro nikde. Jediné pozitivum, že čísla byla slavnostně odeslána na FÚ. Díky za příjemné počtení. Petra

    OdpovědětVymazat
  46. oo! taky by se mi moc hodil - merino miluju a nejaka klidnejsi verze nez ten barevny co nosim porad je obcas treba ,) btw moje oblibene cislo mam spojene s bydlenim - devitka, cislo domu kde jsem bydlela s nasima, pak prvni muj byt a ted bydlime v 66, coz beru jako dve obracene devitky ,) a cekam, jake cislo na nas vyjde po kolaudaci domu.. rada chodim nakukovat jak se dari kohouti rodince, prijemne cteni i obrazky.. hezke svatky, u nas totalne zafujane, u vas asi taky ,)

    OdpovědětVymazat
  47. Krásný, námořnický, divoký! Moje gusto!

    OdpovědětVymazat
  48. ...jeee ja ja ja by som ho strááášne potrebovala, obdivovala som ho aj čiapočkou už dávnejšie, aj návod na výrobu uložila, ale najskôr by som sa to musela naučiť a nepodarilo sa k tomu dostať :( tak možno sa pošťastí, veľmi by potešilo :) a samozrejme blahoželám peknému číslu :)

    OdpovědětVymazat
  49. Jéé, Jani ahojte, aspoň tutok tak! Člověk tady pár dní (týdnů?) není...(žlučník si žádal akutní odchod, kdo by to byl řek:) a tady takových krásných věcí! Nejdřív všechno NEJLEPŠÍ (hlavně to zdraví:)!!!! Dárky jsou úžasné:)! A teda zkusila bych to šťestí, moc velké šance tomu nedávám, páč doma je štěstí až, až, ale tak třeba...... No a jinak, pořád platí, že kdybyste měli cestu kolem, jo? Mějte se krásně, zdravíme z krajského!!!! R.

    OdpovědětVymazat
  50. Tak to já si nenechámu tuto šanci ujít!!! A to, že se mi šála líbí psát nemusím...to je u Tvých všech výrobků naprosto jasné!!! A k 210 blahopřeju ♥.

    OdpovědětVymazat
  51. mě by se líbil moc :-) Na koleji jsem nebyla, ale po kolejích jezdila často a dlouze dlouho.

    OdpovědětVymazat
  52. Černobílý šátek by se mi hodil k mému novému černému kabátu, tak zkusím štěstí. A když to nevyjde, pustím se do podobného sama i když to bude až na příští zimu. Díky za pěkné a inspirativní články, hodně zdaru při tvoření přeji.

    OdpovědětVymazat
  53. Mno, původně jsem jen nakukovala a neměla v úmyslu komentovat...ale dubnový sníh je jasné znamení, že si ten skvostný baktus můžeme některá z nás (máme doma tři princezny a švagrové by byly jistě také nadšené) tuto zimu- jaro? ještě užít:-) Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  54. Ó jé, jakmile se jedná o něco z Kohoutího vršku, tak to se musím taky přidat. Bílej proužek, černej proužek, tak jak v životě, jednou nahoře, pak zas dole. Nádherné chumlání. Tak snad se na mně usměje trocha štěstí.

    Pohodové dny
    J.=)

    P.S. Dodatečně velká gratulace k narozeninám. Vinšuju hodně zdraví, kopu štěstí a energie a mnoho bílé barvy do dalšího roku.

    OdpovědětVymazat
  55. doufám, že ho vyhraju :)

    OdpovědětVymazat
  56. Anonymní03.04.13 7:31

    Nevím, co je baktus, ale tu šálu beru! :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  57. Milá Jani,

    také ráda pravidelně nahlédnu až z druhého kraje republiky. Počtení mě pohladí a nabije. Momentky inspirují. Styl psaní potěší. Děkuju. Ať se daří všem malým, větším i velkým už na Kohoutím Vršku!

    OdpovědětVymazat
  58. Nakukuji pravidelně, obdivuji, inspirují se. Proužkovaný baktus je luxus parádní, jeho výroba je ale na hony vzdálená mým rukodělným možnostem :-). Tolik by se hodil! Gratulace k 210!

    OdpovědětVymazat