úterý 16. července 2013

KM

Prostě KM. Prvně z domova (intr), prvně brigády (prachy), prvně samota i strach i srandy tolik, že člověk chytal křeče do lící a jistota, že břišní svalstvo funguje, byla stoprocentní, jááu! Hodně prvně a taky hodně nafurt. Přátelství (Júřa především), děti (doma i v práci), odvaha (hlavně uvnitř) i samostatnost (velké plus). Ticho. Úniky. Klid a samota. Štěchovice (s keramickou dílnou ve sklepě), Podzámka. Dolní Zahrady. Potřebovala jsem dát Kroměříži trochu času, abych si uvědomila, že mi tepe. Ostrava je živel, ta si mne podmanila hned. Je rovná a tvrdá a přímá. Divoká. To mi vyhovuje. Mám to tak ráda. Zdobností a uhlazeností Kroměříže jsem se musela dost prokousávat. Strašně dlouho jsem nemohla rozdýchat Květnou zahradu. Měli jsme ji hned za intrem, ale stejně jsme se raději táhli přes půlku města do Podzámky. Všechny ty pěšinky a kytičky v řádku a keříčky ve spirálkách a větvičky v ostrém střihu mne vždycky spíš zneklidňovaly, chaos ve mně se cítil na nepřátelském území:o) Dneska dobrý. Dost věcí už mi nerve žíly a popravdě řečeno - bylo mi trochu šumafuk, jestli jsme v Květné, v Podzámce nebo třeba zrovna na nádru. Byla jsem dost šťastná, že jdu s nima a že oni jdou se mnou. Gut.

Kromě toho, že se v Květné zrovna točil dokument a budovy procházely rekonstrukcí, čekala tam i výstava afrických soch. Jimi Hendrix nejlepší!

PS: V Podzámce je ale stejně nejlíp:o)

9 komentářů:

  1. ..v podzámce jsem byla letos v květnu poprvé :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jó Kroměříž...tam to máme s mužem prochozené dokonale :)). Krásné město...

    OdpovědětVymazat
  3. Taky radši Podzámku. A jak! :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Jéjo:) A tam som ja bola preeesne pred desiatimi rokmi, pozvať manželovu rodinku na našu svadbu:)G.

    OdpovědětVymazat
  5. Díťata určitě lezou po mém nejoblíbenějším stromě (http://www.flickr.com/photos/bintijua/4645692808/), že jo?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. E., po mém oblíbeném stromě:o)))
      Ale bude to určitě ten samý, katalpa s cizopasníkem na startu.
      Jak jsem tam pod ním stála a před očima mi běželo, kdo všechno z rodiny/přátel tam se mnou ve větvích kdy seděl, jé, to bylo fakt kouzlo. Brala jsem tam snad všechny "moje lidi", kteří za mnou do km kdy přijeli.
      Vlastně asi takový kroměřížký středobod, pro mne určitě. Třeba se tam někdy potkáme:o)

      Vymazat
  6. O Květné jsem psala bakalářku, o kroměřížské meziválečné architektuře druhou a teď mi hoří termín na průvodce. Kroměříž je má srdeční záležitost. Ale nejhorší je, že když tam jedu, sedíme doma u rodičů a jen málokdy se nám podaří vytáhnout paty z domu... A to jsem v Podzámce taky prožila své mládí (koupání v rybnících, popíjení vína u Pompejské kolonády, první lásky). No nezapomenutelné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kláro, průvodce, pecka! Gratuluju a přeju hodně síly do finiše!
      Mládí v Podzámce, to je prostě cejch:o)

      Olomouc má taky svá zákoutí, letos tam vyrazím.
      Už jo. Sedm let uplynulo, je čas!

      Vymazat
    2. Km má prostě své kouzlo, tak snad nevyprchá. A Olomouc - myslela jsem, že odtud zmizím rychle, ale nějak jsem tu zkysla a zvykla si. Přesto něco chybí... A kdyby se Ti chtělo, napiš, ráda Tě/vás poznám.

      Vymazat