úterý 10. září 2013

Bezinkový liquere, II. ročník

Narozdíl od loňska jsme letos nechali dozrát všechen bez. Žádné kosmatice, žádná bezová limonáda, všechna květenství zůstala zjara pěkně na stromě a čas sklizně tak nastal až teď. A čím jiným při zpracování začít, než nejlepším likérem?! Istěže...
 
2,5-3kg bezinek, 1 citron, 1kg cukru+2balíčky vanilkového cukru (příp. více, v závislosti na kyselosti bezinek), 6ks hřebíčku, 1,5ČL mleté skořice, 3ČL mleté kávy, 1l rumu.
*
Recept jsme tentokrát použili tento a nutno říct, že nám chutná více, než ten loňský.

 Ach! To zas budou krásné dlouhé pod/zimní večery. Ke krbu není lepší parťák.

11 komentářů:

  1. ... to krbove zasedani bude bajecne ... nase mamka delala letos vino ( musi zrat az do Vanoc :o(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, my kdysi dělali šípkové víno, taky dlouho zrálo, ale stálo za to. Fakt mana. Vyděržaj!!! :-)

      Vymazat
  2. Hmmm, to musí být dobré...

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, jsi mne dojala .. to je jeden ze skvostů, které dělávala má babička. až mi je z toho smutno. Děkuji ... zapíši .. už ho nemám kde získat ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedno tajemství - bez roste děsně rychle, na Vaší zahradě se bude krásně vyjímat! A při likéru se na babičky vzpomíná nejdojemněji. Drž se, myslím na Tebe. J.

      Vymazat
    2. Jani .. koukala jsem, že u nás na zahradě je jich pár na konci zahrady ... koukají od sousedů nad kompostem a záchodkem ... Mne to zjištění rozesmálo .. jen jsou obrovské a hrozitánsky vysoké :-D Tak třeba napřezrok ...

      Vymazat
  4. Co je s rumem, to je pro mě:) Perfektní!

    OdpovědětVymazat
  5. Liquere vypadá skvostně, uvažuju, že ho taky zkusím, hlavně muž by ho asi ocenil. Luxusní fotky! pa

    OdpovědětVymazat
  6. ...až si jednou vydělám na kolo, tak si přijedu a dáme si "ligueré".

    OdpovědětVymazat
  7. Tak dneska jsme otrhali 10 litrů. Nějak jsem po příspěvku dostala chuť. Tak viním Tebe:). Už jsem plánovala najít Váš barák, vypít zásoby a potichu se vyloudit.
    Ale babička prohlásila, že je to zdravé a že panák ráno je vlastně medicína:). Pak to samé prohlásila o černém jeřábu... Plánovala jsem lahvinku bezu na kolej. Při představě dvou panáků po ránu... to bude semestr.
    Hlavně se hýčkat:),
    Karolina

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, jedno varovanie: neponúkať rodine, pretože sa budú dožadovať čoraz väčšej dávky :-)
    Tento rok som skúsila sirup, podobný recept, ale bez rumu a kávy. Ešte je dosť bazy, takže asi opäť príde aj na likér, je skvelý. Nazdravie!
    L

    OdpovědětVymazat