čtvrtek 12. září 2013

Klenot

Když jsem onehdá vzpomínala babiččinu kulinářskou top10, bramborový placek se švestkami tam nemohl chybět. Evergreen její kuchyně. Božský evergreen. Miluju prostá jídla, už jsem říkala?!
8 brambor nastrouhaných najemno (v sítku nechat trochu vykapat), 2 vejce, 4 vrchovaté lžíce hladké mouky, 1 lžíce cukru moučky,  špetka soli, dle potřeby mléko. Směs v tenké vrstvě rozetřít na vymaštěném/papírem vyloženém plechu, poklást švestkami a v troubě nechat tak akorát, dokřupava dozlatova domňamkova.
 Během pečení se trnky krásně vyšťaví a chutě se prolnou.

Po upečení jen řádně omastěte pravým máslem a poctivě pocukrujte. Nebojte se toho, musí se vyvážit kyselost švestek.

PS: Mimochodem, recept na babiččino kulinářské eso - numero uno - placek pečený na peci má na svém blogu Jeve coby podlesníky - tudy prosím. A dobré šlapání mezi zubami, jak říkal strejda Pepa:-)

9 komentářů:

  1. Vy nás teda zásobujete,pani.Teď už je to jasný,zítra houby a pak bobuloviny a peckoviny.
    Zdravím,B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Houby? Babiččina srandička = smaženice se snítkou kopru a máty? No problem:-))) Snad dneska kluci taky něco přinesou. Podzimním sběrům čehokoliv zdar!

      Vymazat
  2. AhoJa, takovou verzi zpracování trnek ještě neznám, vyzkouším (o víkendu je "jakéhosi toho slavení"), hned jak zítra naposledy předám přepážku. Zdravím za kopec :-))))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak do toho jdu, úplně to voní i z monitoru :-)

    OdpovědětVymazat
  4. jééé...to mi připomnělo dětství... Babička ho taky pekla. A placky na plotýnkách nebo na "blaše" přímo milujeme.. - s kysanou smetanou a cukrem, se škvarkami, s houbovou vaječinou a nebo s vaječinou nastavovanou moukou - to když bylo málo vajec a byla drahá.. Prostě válečná verze. A "polesníky" znám trochu jinak - těsto se nalije na plech vyložený listy zelí, po upečení se spálené listy sloupnou, placek se nakrájí nebo natrhá na kusy a do mísy prokládá s domácí smetanou a polévá spuštěným máslem(taky domácím) a sype cukrem... Šmarjá, tohle jsem naposled jedla někdy před 40 lety!!
    To tehdy ještě na vesnicích opravdu měli krávu v chlívě a sbírali smetanu a tloukli máslo..A bylo to normální. Dneska je to EKO a BIO :)

    OdpovědětVymazat
  5. tak tohle jsem nikdy nejedla, ale ... asi to zkusim doma udelat .) jen musim vymyslet nahradu za maslo, to by mne bolelo bricho :(
    polykam sliny, sakrys :)

    OdpovědětVymazat
  6. Právě jsem vložila do trouby a napjatě vyčkávám...nikdy jsem to ještě nejedla. Zatím všechny recepty od tebe naprosto báječné a praktické pro nás, kdo vaříme a pečeme rádi jenom jednoduše♥ Díky

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, tak toto musím vyskúšať. Poznám lokše, ktoré sa však robia z uvarených a pretlačených zemiakov. Škoda, že na strome máme len štyri slivky a ešte väčšia, že takéto skvelé kuchynské klenoty neponúkajú v hospodách.
    Vďaka za recept a krásne fotky.
    L

    OdpovědětVymazat
  8. Jani díky za zmínku! já znám ještě Kubák, což je vlastně verze našeho bramboráku, ale naůlitá na plech, pokladená plátky másla a do růžova upečená v troubě. Tohle se švestkama jsem neznala a určitě to teda vyzkouším! Hned na příští víkend :).

    OdpovědětVymazat