sobota 25. ledna 2014

Lapače

Ráno jsme vstali, posvítili si na sníh a nastrouhali na čerstvý sliz. Benji, coby správný bratr, převzal štafetu po Ogárkovi a poctivě teplotuje. Takže teď už jen napadne kopec sněhu, pořádně to všecko promrzne a my pak jen ladně vyběhneme se sáňkama na Palouk a všecko bude zase v řádku. Plán by byl:-)

Ogárek už delší čas postrádá svůj maličký lapač. Furt o něm mluví. Vzpomíná. Mám podezření, že jeho obsese dinosaury už se promítá i do říše snů, bylo by to logickým vyústěním faktu, že nejpoužívanějším slovem např. dneška bylo Pachycephalosaurus..

Vyplétáno takto. Zdobeno chudě, on je Ogárek takový minimalista.

 ♥

Ano, občas se v domě najde i stopa po Janě, aneb nejen dětmi je živa matka.

19 komentářů:

  1. ahoj Jani, lapače máme hned dva, jeden vlastnoruční, jeden originál, oba zafungovali skvěle:), pro šestiletou fantazií nad míru vybavenou nepostradatelná pomůcka, tak teď už jenom ten sníh jak píšeš!:)pa

    OdpovědětVymazat
  2. Lapače nemáme, za to ten hrnek! U našich po mně :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Lapače jsou krásné, hrnek máme na chalupě po drahé polovičce.
    Můžu se zeptat, kolik dáváte do slizu sody - vím, že se dělá z jadrového mýdla, ale četla jsem na netu různé množství sody a kolik ho dávkujete do pračky a jestli se práčka nezanáší. Už nějakou dobu uvažuji, že si ho také udělám. Sodu i mýdlo jsem si nedávno koupila, ale zarazilo mě, dávkování sody. Koukla jsem na několik odkazů a tam je různé dávkování.
    Děkuji Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto je návod, podle kterého jsem kdysi začala dělat sliz já, Terezo, a už jsem u tototo postupu zůstala. Vyhovuje mi. Soda se dávkuje taky podle tvrdosti vody, my tu máme takovou normálku, ne úplně měkkou, ale ech tvrdá taky není, tak to dávkování stačí. Extra skvrny předpírám, ale to dělám i pokud mám normální prášek. J.
      PS: I naše hrnky jsou po mém muži, my měli doma zvířátkové. Tyto lyžovací jsou ale vtipné, jeden pár dostal i bratr - vášnivý lyžař - se svou milou - vášnivou lyžařskou podporovatelkou:-)

      Vymazat
  4. jééé, ten hrnek taky pamatuju, kdo ho vlastně měl?!?!

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tak, když se dělá něco ve spěchu. Tlačítko sem, tlačítko tam. Takže znovu, v klídku a ve zkratce: držím palec, až jste brzy zdraví. J.

      Vymazat
  6. My máme hrnky na chalupě, jeden po muže, jeden jsem koupila pro holky v bazaru. A k nim i jeden hluboký talíř. My měly taky čínské se sedící holčičkou. jsou u našich.

    Lapač je krásný.

    OdpovědětVymazat
  7. To se nás tu - majitelů hrnku - sešlo. :-) Taky se hlásím.

    OdpovědětVymazat
  8. růženínový což? :-) jak je za kopcem???? tady mínus 13!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky minus 13, taky:-))) Dala jsem péct flákotu a jdu nabrat zelí, ideální jídlo na ty mrazy:-)

      A je to křišťál, asi se v něm láme okolí, ale reál je čirý. Koupilo Stehýnko na Vánoce, pak usoudilo, že samostatný křišťál je na mne neptřičně repre, náramek rozstřihla a znovu navlíkla i s tím barevným rokajlem:-)) Gut.

      Vymazat
  9. Anonymní26.01.14 9:30

    Pokaždé zabrnkáš na správnou notu...hrnečky neznám, my máme podobné s kominíčkama, pili jsme z nich kakajo u babičky (kdysi jsme se spolu u Maryny na blogu rozněžňovaly nad vzpomínkama na snídaňové chlebování na kostky:-))
    Lapače nám prosím pěkně ožrali molové, a tak dokonale, že to vypadalo, jako když zbyde kostra z ryby:-) A moooc mě te´d mrzí, že jsem prodala už většinu dinosaurů, synátor měl dinoobdobí nějakých 6let a to bylo zásob. Trefili jste se mi do dina, kterého když jsem poprvé vyslovila správně, dostalo se mi nejvyššího řádu, Kuba povídá:"Sehni se" a poplácal mě po rameni!
    Už umím i parasaurolophus, jaký je rozdíl mezi deinonychusem a deinosuchusem...kdo má lebeční oblouk...
    Pozeptám se, co by Kuba věnoval, máme knížky, pexesa...Magda
    (odepíšu, ale na to musím mít klid, achjo)

    OdpovědětVymazat
  10. Za mych mladych let byl lapac na hospoda vpravo dole pod vymolem (babicka nas tam posilala vyzvedout dedu..) Nevim jestli jeste funguje.. alw ten Vas je rozhodne mnohem hezci :-)) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lapač byl kultovní záležitost, co?:-)) My tam taky ještě občas skočili na pivo, nanuka a obrovské tyčinky, ale tuším, že teď už se tam místo pivka točí štoubky, od ledna je do budovy přestěhované železářství zpod kostela. A za malý lapač dík a Vám dodatečně upřímnou soustrast, než jsem si poskládala, z kterého domku že to jste, trvalo to. My totiž nebydlíme od Vašeho směr město, ale přes cestu směr Barák. Tož tak. Opatrujte se a děkuju! J.

      Vymazat
    2. No mi to doslo ze jsem to vlastne napsala uplne blbe a desorientovane :-)) Moc vas tam vsechny zdravim - i kdyz jsem velmi stastne prekorenila, tak se nekdy moc styska.. (a aby ten svet nebyl moc velky - za rohem od FYZIOTERAPIE BRNO jsem bydlela jeste cca pred rokem..) Mejte se tam vsichni hrozne moc :-)

      Vymazat
  11. Ten lapač je úžasný!!! I když minimalistický, prostě kouzelný :)
    Přeji brzké uzdravení :)
    Jola

    OdpovědětVymazat
  12. :-) matka míní a děti mění, to známe. Hlavně, ať jste brzo fit , ikdyž na ty závěje sněhu zatím nespoléhám, přestože mrazy překvapily. Telepatie funguje, jsem si tak na Tebe myslela, že bych přijela na kurz "Výroby mýdlového slizu" pořád váhám. Však víš mám doma toho "CarsMUDr." a nevím, jestli by to zafungovalo, včetně toho, že pračka se pomalu bere do věčných lovišť. Lapač snů funguje i u našeho ogárka, slečinka nic takového nepotřebuje nic neřeší, za to on pořád všechno...tak se brzo uzdravte za kopcem přeje M.

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den Jano,
    když perete v mýdlovém slizu používáte také máchadlo? Konečně jsem si ho také vyrobila a už asi 2x v něm prala, ale nepoužila jsem máchadlo a přijde mi, že prádlo tolik nevoní.
    Hrnky také máme ještě po nás u babičky.
    Lapač nemám, ale je krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezo, já máchadlo nepoužívám. Prádlo voní jako Jelení mýdlo a čerstvý vzduch, suším venku, většinou. Asi je to o zvyku. Já střídám sliz a prášek, protože co se bílého prádla a dětských skvrn týká, většinou je to bez šance, takže sliz na tmavé/ne tolik zaprasené prádlo, flekaté věci většinou v prášku. Ale ani tam jsem vlastně ještě neobjevila žádný, který by pral dočista do čista:-)))
      Já mám tu vůni slizu ale ráda, tím, že mi tolik připomíná babičku. Jelení mýdlo = babička, jasná věc!

      Vymazat