neděle 14. prosince 2014

Sobotní úletž

Psala Kača, jestli nebudu náhodou v Brně. Tak úplná náhoda to nebyla, stálo mne to dost organizačního úsilí, přiznávám. Plán A byl zmařen Ogárkovým bacilem, ale zmákla jsem muži nastínit i plán B a byl přijat. Po pěti a čtvrt letech na noc bez kluků. Mazec. Velký krok v životě Kohoutí matky, ale s vědomím, že nikdo nestrádá, trochou stresu z toho částečného odloučení a Stehýnkem na spolujezdci vyrazila v sobotu na předvánoční oraz. U bráchy pak dostala detailní Google kamerové instrukce, kde vystoupím a kudy se vydám, naťukala do mobilu BRNO20 a pak už vlastně moc dobře nechápala, what´s up. Byl to úletž!!

 Pletací partička a panáček, co pletl všem těm tetám hlavu:-)

Komplet u Vlněných sester - heeej, to není sekta, kamaráde:-)

A pak jsem čekala na večerní tramvaj. Chvíli nejela. To město krásně tepe, říkám si. Vrátila se k červenému kostelu, kolem kterého jsme jako malí/mladí chodili s bráchou na rovnátka. Zrovna tam byl nějaký gospelový koncert a člověk najednou cítil, že přichází chvíle hlubokého nádechu. Když jste pořád s dětmi, snažíte se ty emoční přetlaky někam přesouvat. Moc často to na mne nechodí, ale občas rozmrkávám jako divá. Dělám takové divné grimasy, protahuju obličej a mluvím ve velmi jednoduchých větách. Třeba - "Dívej!" a ukazuju prstem zásadně pryč od sebe, abych měla prostor hodit emoce do gala. Ale ony tu teď děti nebyly. A bylo tak strašně úlevné si na ty divoké gospely pustit duši na špacír, no... Vánoce:-)

 A ve městě život a ruch a hudba a smích a to mne, společně s jazzem, dojme vždy a zaručeně. Já už to tak prostě mám.

Komínský dojezd. Láska páska non plus ultra.

28 komentářů:

  1. Jani, úplně cítím tu chvíli být sama, kolem sebe plynout cizí lidi, dívat se do anonymních tváří, gospely z kostelů...
    ...kdysi jsem byla v Brně zrovna v adventu, bylo to na smutné notě (mám zachraňovat prázdný vztah?), ale co nezapomenu...atmosféru, vůni medoviny a uprostřed davu, ve kterém se míchaly usměvavé tváře a nervózní lidi...jsem našla stánek s úžasnou paní, usmívala se a měla vykrajovátka jako smajlíky
    (Kuba měl čerstvě vynález, lištu s denními úkoly a za "splněno" měl magnetku smajlíka)...a paní se smála ještě víc, že tak šťastnou nakupující ještě neviděla...vrátila jsem se k ní po chvíli s kalíškem a s díky, kterému možná nerozuměla...
    Moc Ti přeju k setkání s krevní skupinou...
    Magda
    (PS. https://www.youtube.com/watch?v=ewrPiVH4qAY)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A pamatuju, jak jsem jezdívala na stanice Kubíkova:-))
      Takže díky synátorovi jsem věděla, kde vystoupit:-))

      Vymazat
    2. A poslušně hlásím, žena ženě, baba babě, fákt Ti to sekne!
      A než jsem poznala kdesi, že je jakýsi Scrabble, jako těhule jsem kdysi s extchýní a expánem hrávala jakousi verzi Vytvoř slovo...musím najít (a že jsem na to už nedávno myslela)
      Mmch dodatek, předloni jsme zakoupila TiktakBum na tvoření slov ze slabik...a moje máti vylosovala slabiku ŠI a kostka určila, že má být na konci slova...napětí houstlo, mozek měl prázdno a máti v nejposlednějším stavu Nicoty zařvala "Ježíši"..a my to uznali...
      Magda

      Vymazat
    3. Asi to byla Kubíčkova, že?

      Vymazat
    4. Pravda, děkuji:-)
      Magda

      Vymazat
    5. Nojo, bylo to prostě... plnotučné. Celý ten den. Víkend. Než jsem si vzpomněla, jak se funguje v módu bez dětí, jeli jsme skoro zpátky domů. Ale krásný to bylo neskutečně. Návrat ještě víc. Benji se tulí a říká - mám tě ráda:-)) /tak mu to říkám totiž večer v pelíšku já a on je ještě takový češtinářsky nepolíbený/mateřsky díkybohu ano/...

      Vymazat
  2. úžasná akce,
    davy lidí teda moc nemusím, ale ty světýlka, hudba, vůně, atmosféra....nádhera
    letem světem cestou na nádraží

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne to dost překvapilo, protože jinak jsem taky ne-zrovna-fanda-davů, ale asi že to teď mám velmi vzácně, tak jsem si to hezky prožila... Hrozně milo bylo.
      Zvonařce zdar!
      Jo a červená Lace doma jenom ve skromné váze 10g. Asi málo, co?! :-)))

      Vymazat
    2. obávám se, že.....no, ale kdyby něco, rezervuju si ji ;)
      ozvala bych se

      Vymazat
  3. Jani, ráda jsem tě poznala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi a já? Úplně moc. Pohladkej Kubíka, krásný malý...

      Vymazat
  4. Jani, díky, že jsi přijela, díky bratrovi, že bydlí v Brně, páč to je teda naše štěstí. Krásný zbytek adventu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kači, já dík. Víme. A advent jedině krásný - i Tvé rodině!

      Vymazat
  5. jo to rozmrkávání taky mívám. říkám, že asi alergie nebo co.
    to je pěkný, hezky sis to užila.
    pletení tý brďo nechápačka! univerzita pletací!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kdysi tak zuřivě promrkávala a říkám Stehýnku - v pohodě, asi mi jenom něco spadlo do oka... Ona nedůvěřivě - do obou, mami...?!! Neohraješ, tyhle malé lidi ♥

      Vymazat
  6. Tak teď mě mrzí dvojnásob, že jsem včera nemohla přijet :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zítra je taky den (Slunko mi to dneska slíbilo) - nebo za měsíc, dva. To vyjde!
      A hezké čekání na vnoučátko, to především.

      Vymazat
  7. Tak to už je naše druhé brněnské setkání kde jsme stály slovo od sebe a nic :) Tak do třetice snad všeho dobrého. Já ani moc nevnímala. Únava z celodenní cesty do Bratislavy, kopající břicho, nečekaný vlněný dar, příliš rychlé odcházení a celonedělní klidnění. Fakt se těším na příště :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zatím jsem všecko důležité probrala s Hugem. Je boží. Vaše radost z návleků byla tak dojemná, to jsem taky dost promrkávala. Svět ještě funguje jak má, dobrá zpráva. Opatrujte se, moc Vám to sluší!

      Vymazat
  8. Tak to muselo býýýýt:-)))) Až zase budeš mít takový úlet, klidně se přidám. Brno zbožňuji. Před 5 lety jsem tam ještě furt studovala, nebo vlastně,, zase", aby to nevypadalo, že su hooodně blbá:-)))) a Advent v Brně...spousta krásných vzpomínek. Pěkný Advent kohoutí mamčo!:-))). Pa věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jupí, valašská sekce nabývá na váze! Brnále, třes se/těš se!!

      Vymazat
  9. Jani, i z tvého psaní je znát , že to byl prima zážitek a proto aby si člověk takový úlet užil platí "nemusí pršet, stačí že kape", prima dny,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, děkuju. Pěkné dny i Tobě!

      Vymazat
  10. Jsem ráda, že jsi tam s námi byla...moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, potěšení na mé straně. Jste prima (nejen proto, co děláte). Děkuju moc, J.

      Vymazat
  11. Super, moc Ti to přeju ...až budu velká holka taky vyrazím za hranice všedních dní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už máme plného Armstronga, Věrka, Kecka, Ty a já. To bude fajn, těším!

      Vymazat
  12. No a já to najdu teprve teď. :( to mám z toho, že jsem měla měsíc a kus porouchaný ntb, že jo? :D :D, snad se s Vlněnými sestrami potkám tu u nás v dubnu, juch!

    OdpovědětVymazat