čtvrtek 8. ledna 2015

Pochrochtáníčko bílé

Když jsme před Vánocemi pekli a zdobili perníčky, Ogárek si vyrobil pana Sněhuláka. Tak trochu jsem doufala, že by mohlo něco nasypat, ale ani v těch nejrůžovějších představách jsem si nemalovala takovou krásu. Bílá zima, to je blaho. Chrocht.

 Palouk zimní.

On Benji vypadá možná zaraženě, ale nenechte se mýlit. Zimu miluje jak žádné z Kuřat ve věku dvou let. Největší prekérka byl Ogárek, ó jé, to byly boje, ale už to taky zpracoval a tak velké uf a juch a poslušně hlásím - zimo, za nás dobrý. Dě-ku-jem!

 Specializuje se na vrty, zánory a následné splynutí s krajinou.

 Vzácná (tichá) chvilka.

Brodící se stébla chytá. A dvojitá čepka? Neptejte se... Ogárkoinovace. Když jedna navlhne, stačí sejmout svrchní vrstvu a teoreticky by měl být v suchu. Prakticky je to pak tak, že Kohoutí matka tasí z kapsy čepici č.3, protože původní spodní vrstva - plánovaná Ogárkem jako rezervní svrchní - je propocená jak cyp a dost dobře by Ogárkovi mohla přimrznout k uším třeba. Radostě toto.

Když jsme u té radosti - svízelová mast, má současná radost největší asi. Ekzem na prstech a mrazy, kapitola sama o sobě. Fuj. Všecky promazávací masti - ať už přírodní nebo ne-tak-zcela - mne dráždí. Svědí, štípou, kůže rudne, vznikají jemné/výrazné praskliny v kůži a je to dost peklo. Loni jsem používala kokosový olej, ten byl taky prima, ale dost "light". Nedráždil, ale taky nic moc neřešil. Svízelová mast je pro mne fakt zázrak, hutná, ale lehce vstřebatelná. Nedráždí. Udržuje. Nemusím ani na noc promazávat Locoidem, což je dost veselé.
Pochrochtáníčko bíle No2.

12 komentářů:

  1. Pánečku, to tam máte krásne zimno. :)))

    Takže svízel? Dík za tip. Už neviem, čím mazať. :)

    Pekné dni prajeM

    OdpovědětVymazat
  2. Tolik sněhu... a u nás jenom prší...
    S ekzémem na prstech mám letošní zimu také svízel, tak tu mastičku ráda (ač vlastně nerada) vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  3. vlákno příze zadrhávající se o suchou a popraskanou kůži na rukou je děsivější něž přejet nehtama po tabuli

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, ten krásný bílý sníh vám tiše závidím :) Tady je sněhu jak když se pocukruje vánočka, ale i to k radosti stačí ;)
    Hmm tak na zimní prasklinky na rukách platí svízel? Já jedu na měsíčkovo-indulonové vlně ...díky za tip vyzkouším.
    Hezký začátek víkendu!
    Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, jak já Vám tu bílou zimu přeju a tiše závidím. A ekzém na ruce, kapitola sama pro sebe. Zažila jsem ho v kombinaci se stafilokokem a to byl teprve zážitek. Takže to ti rozhodně nezávidím a přeju a´t to brzy zmizí. Rozhodně doporučuji Jonášovy kapky;-) te´d mám ruce bez potíží. a't ta zima dlouho vydrží! K

    OdpovědětVymazat
  6. Ta bílá,to je krása!U nás včera večer lilo jako z konve,takže po sněhu téměř ani památky.Zaujala mě také svízelová mast na ekzém.Má dcera má atopický ekzém od miminka,teď v dospělosti se jí dělá právě nejvíce na dlaních.Od kortikoidů má kůži již dost zeslabenou,promašťovací masti doporučené lékařem také moc nezabírají.Takže určitě vyzkoušíme!Bohužel ekzem zdědil i vnouček,ach jo :-(
    Hezký den.Jana Č.

    OdpovědětVymazat
  7. U nás už to taje:-((. Snad ještě bude. Fotky nádhera, jen se ti nějak přestávám orientovat v těch tvých kuřatech-)))). Jani pa a mávám přes kopce. Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Jani,
    téda u Vás je sněhu :-o
    Tady také byl,ale dnes už po oblevě vše roztálo :-(
    Snad ještě napadne, koupili jsme totiž ohrádku na sáňky. Prý univerzální, jenže šrouby nějak nepasují na naše sáňky. Přitom jsou asi jen 40 let staré ;-)
    A moc díky za tip na svízelnou mast, mám také kůži popraskanou, hlavně na jednom prstě, asi to bude i z mytí nádobí ;-). Zatím jsem používala Infadolan, ale vyzkouším i tu svízel.
    Moc zdravím na Kohoutí vršek !

    OdpovědětVymazat
  9. Ooo boze! Nie som sama na svete? Co mam ruky do krvi popraskane a pri kazdom pohybe zas a znova??? Locoid uz malo zabera, vsetko stipe...
    Idem patrat po masti. Celkovo najst dobry krem na ruky je tazke...zatial patram.. dakujem

    OdpovědětVymazat
  10. Vidím, že nás je hodně, co hledáme úlevu od ekzémů. V průběhu roku neustále promazávám A-dermou, ta mi přijde bezvadná. Mrazy a ekzém a předvánoční úklid, šílená kombinace. Nejenom na rukách... Kortikoidům se bráním, seč se dá. Ale již to bez nich opět nepůjde. Po svízelové masti se rozhodne podívám, děkuji za tip.
    P.S. Mám pocit, že jsme se potkali na předvánočním pletení v Atlasu.

    OdpovědětVymazat
  11. Tedy paní Jano, za tento pozdrav ze zasněžených luk a lesů máte u mě víc bodů nežli jindy...a proč? Vzpomněla jsem si, jak mladší ze synů ukrutně nenáviděl sníh a to opravdu nenáviděl- stačilo jen vylézt ven a byl jekot,odmítal chodit, odmítal se vozit...odmítal cokoli...jinak naprosto pohodové dítě....čepic skládání je u nás také v kurzu, ale trochu jina varianta....vetsinou...kapuca z mikiny na hlavě a přes ni čepice...občas i varianta....čepice-kapuca-čepice....takže rozhodně vím o čem mluvíte :o)) A poslední poznámka o svízelové masti udělala největší radost mému manželovi, který je na tom stejně jako Vy....takže jste během jednoho příspěvku vlastně potěšila celou naši rodinu....skvělé...MOC DÍKY. Martina Jezinka ze severu

    OdpovědětVymazat