středa 21. ledna 2015

Zbytkáči

Nastal čas trochu pohnout se zbytky přízí. Jejich výskyt všude v naší domácnosti mne začal mírně znervózňovat, což je dost na pováženou, protože kdo mne zná, ví, že chaos je mé druhé já a jen tak něco mne nevykolejí. Takže jsem šla do sebe a rozhodla se ta klubka rozpletená trochu popucovat. A jako gut. Harmonie vládne světem. Jsem z toho sice ještě trochu víc na nervy, než z toho řízeného chaosu kolem, ale zvyknu si, myslím. Přinejhorším pořídím další (časem rozpletená) klubka.

Jako ideální projekt se ukázaly nákrčníky Simple Sprinkle. Pozitivní na nich je, že i když k sobě hodíte barvy ne-zcela-ladící, většinou to klapne a jsou to prostě prima zábavné pletky. Navíc neskutečně jednoduchý princip, celý fórek opět vzniká využitím zkrácených řad, což je celkem zívačka, zvlášť, když si je tady tak hezky trénujete.

Technické parametry:
Popis: Simple Sprinkle (Veera Välimäki)
Použitá příze: Karisma Drops + světle tyrkysová no name od mužovy mamky
Jehlice: Simple Sprinkle I. - 5,5mm, Simple Sprimnkle II. - 5mm
Spotřeba: Simple Srinkle II. 165g (3,3klubka), Simple Sprinkle I. zvážím, až jej navštívím:-)
Časová náročnost: Simple Sprinkle I. - 2dny (Ježíšek spěchal), Simple Sprinkle II. - 10dní

 A úúúplné zbytky? Do kruhové deky. Na tu se obzvášť těším ♥

("Mami, co kreslíš, ohňostroj?" aka hlavně zvesela!)

37 komentářů:

  1. Úžasné!!! Simple Sprinkle mám taky moc ráda, úžasný vzor! Paráda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dík za nakopnutí, Katko, dlouho stažený na Rav a realizace vázla. Až to Tvé č.1 mne nakoplo. Dyky!

      Vymazat
  2. Ten nákrčník je prostě skvělý... Zkrácené řady mi sice nic neříkají, ale třeba časem :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní21.01.15 9:13

    Z lednicových zbytků nejlepší many.
    Z klubíčkových zbytků nejlepší nákrčníky:-)
    Ten odstín hořčice prostě miluju.
    Smekám, úžasná šikovnost.
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sdílím zbytkovou filosofii. Amen.

      Vymazat
  4. To je paráda, moc mi ta pestrost a nesourodost barev lahodí.
    Ohňostroj pobavil. Já si zase říkala - hřbitůvek. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž taky říkal - veselej hřbitov! :-))

      Vymazat
  5. dobrý nápad, zužitkovat zbytky a něco si procvičit (v mém případě naučit), jen jsem zatím neměla odvahu kombinovat vlny "no name" s "name"....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já stopro věděla, že je to vlna. Původně to byl svetr, krásný, jemný, prožraný. Tak jsem to párala, trochu nervy kvůli těm jemným chloupkům, ale dvojmo to s vytvořilo s Karismou prima dvojku a ssložení taky obé příroda, tak jsem to riskla a jako dobrý. Ťukám.

      Vymazat
  6. to je pokušení,,,, bylo už minule a předminule. A tak jsem neodolala a právě návod zakoupila. Asi mě čeká nejnáročnější fáze a to překlad, já která se ve škole učila rusky a angličtina mi nic neříká.... I když jsem už dala návod na bomba čepičku pro mimi - myslím,že pokušení také u tebe, tak toto snad dám taky a zkrácené řady znám z pletení pufu. Zdravím a těším se na další tvoření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minule a předminule asi u Vevky. Já tydle nákrčníky postla poprvé:-) Kdyby s překladem cokoliv neštymovalo, ozvěte se. Držím palec a raduju se nesmírně nad tím odhodláním. Adrenalin jak blázen, co?!! :-))

      Vymazat
  7. Tedy Stehýnko má výraz profimodelky...úžasné
    Olga

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní oba dva! Taky se na něj chystám a povzbuzující je, že není třeba ty barevnou kombinaci příliš promýšlet:-) Trochu punkový projekt:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yessss!
      Punk´s not dead!

      (Věčný rebel v nás se raduje.)

      Vymazat
  9. Prosím , nemáte někdo návod v češtině?? Sem debil- nikdy bych to podle anglického neupletla...popravdě, pochybuju o sobě i podle českého..ALE..to bych si aspoň troufla..Simi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tento návod není volně ke stažení, je nutné jej zakoupit u autorky (odkaz v článku). Myslím, že není nijak složitý, opravdu jen řady hladce a zkrácené řady. Navíc má Veera popis přehledně a srozumitelně zpracovaný, šikovná! Překlady anglických zkratek jsou na internetu k dohledání (mám na ně odkazy v postu dnešním - 23.1.) , kdybyste si přesto nevěděla rady, moc ráda Vám poradím. Ozvěte se. J.

      Vymazat
  10. Tenhle se mi nehorázně líbí! Barevná kombinace podle mého gusta.
    Jsem ve stadiu, kdy hodnotím, jestli tohle zvládnu uplést dostatečně úhledně zcela bez návodu, anebo nee.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že zvládnout bez popisu by se to dalo. S papírem v ruce je to jednodušší, člověk nemusí odhadovat počty ok/řad a tak. Druhá věc je autorství popisu. To je ta druhá stránka paradoxů dnešní doby:-)

      Vymazat
  11. Začínám si myslet, že zbytků na zbytkové projekty taky nebude nikdy dost :) Parádní!

    OdpovědětVymazat
  12. Tak zas na to koukám jak jelen...zkrácené řady vyzkoušela na čepici, to bylo good, ale tohle? Proboha jak se za tím trojúhelníkem uplete ten druhý? No...já jsem já ale Ty, Stehýnko a nákrčníky super. A díky za další hezký návod. Ohnostroj si obkreslím s dovolením... Mávám do dálky Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, je to Elegant shawl z Rav. Háčkovala jsem 2x a relax teda maximální♥

      http://www.ravelry.com/projects/bababobi/elegant-shawl-2

      Opatruj se, pa J.

      Vymazat
  13. Jani, krásný! Hledám teď nějaký pěkný a lehký návod na nákrčník. Zkrácené řady?, novinka, ale co, i výzva. :) já se stále ještě mazlím se saroyanem, ale v hlavě mi už bzučí na další projekt. Moc tě zdravím a přeju pohodu😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.ravelry.com/patterns/library/wham-bam-thank-you-lamb-neckwarmer

      Was?! A děkuju. A přeju totéž♥

      Vymazat
  14. Tak to jsou tedy moc parádní zbytkáče!!!

    OdpovědětVymazat
  15. to je taková překrásná nádhera hrozně moc si přeju takový!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Směnný obchod aka prvobytně pospolná? Mateřská s.r.o., poďme! :-))

      Vymazat
  16. zase se vracím... výzvu jsem uchopila a návod zakoupila a mořím se s návodem , já neznalec angličtiny... kdo váháte, zkuste to, to dáte.. a taky díky pomoci Vlněných sester se mi rýsuje první kousek. Těším se, co vznikne... Díky za tipy a postrkování neustále vpřed.

    OdpovědětVymazat
  17. Já to taky nechápu:-))))). To mi budeš muset vysvětlit v tom lese:-)))). Jo a mimochodem, jak jsem zjistila, tak benjamínek je narozený ve stejný den jako naše Majda:-)))) A jestli je tvá nervozita moooc velká, přihodím ti krabicu zbytků. Abys byla zas GUT:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je pecka s těma dětma, to bude Majda určitě moc kvalitní člověk (soudě dle Benjiho), gratuluju:-) Já se když tak ozvu. Zatím disponuju zbytky nechutně nabubřelými ještě (ale já je zničím! A pak ten les! Nebo předtím:-)) Měj se krásně a super vize Ratolístková, těším!

      Vymazat
  18. Kurnik, že bych ty zkrácené řady přeci jenom nastudovala?? Vídám povedené projekty, kde zásadně figurují. Dobré dílo, dobrá ženo!
    A ohňostroj dozajista rozjasnil den i bez ohňové šou. Petra

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuju Vám! A fakt se toho nebojte, je to prima relax, to hladké pletení. A zkrácené řady zase dost efektní, no, nevidím důvod, proč to nepokořit vlastně:-)) Opatrujte se a mějte se a držím palec, pokud do toho půjdete! Kdyby cokoliv, ozvěte se. J.

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den! Simple Sprinkle jsem po jistém váhání taky zvládla, jen konečný výsledek je velmi zvlněný (hore i dole) - ten Váš vypadá jaksi rovněji - čím to? Vypínala jste ho?
    Děkuji, Rut

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko radit, Rut, on není nikdy úplně rovný, boční strany se vlní i mně - viz dnešní příspěvek. Bez obrázků Vašeho SimSprinkle nevím, jestli mluvíme o tomtéž vlnení ale:-) jestli máte fotky nákrčníku, klidně pošlete na cerny.kafe@gmail.com a dáme hlavy dohromady. Něco vymyslíme, se ví... A krásný jméno máte! J.

      Vymazat
    2. Děkuji! Se jménem jsem na valašské dědině jako holka trpěla jako pes, teď v dospělosti si ho užívám - znění i význam, příběh...:-)
      Dle Vašich dnešních fotek mi příjde, že rozvlněný SimpleSprinkle je v mezích normy...Nebyla jsem si jistá, neb zkrácené řady byly naprostou novinkou.. Díky!

      Vymazat
    3. Tak super, jsem ráda. Rozvlněný Simple Sprinkle, to je hezké, takové radostné:-))
      Valašsko zdraví Valašsko, mějte se a díky, J.

      Vymazat
  21. Taky děkuji! Teď už z Hané (vedu život harcovnický, co už, když jsem si za muže vzala evang.faráře:-)).Valachy byly mé dětství, paráda, vzpomínky, bohatství... Inu, ať žije pletení!

    OdpovědětVymazat