pátek 17. dubna 2015

Háj jarní

Asi nic nevystihuje mé letošní jaro lépe než tato fotka. Trocha zmatků, trocha zvratů, zatím nic-moc řád a systém, ale ty pevné kořeny a rozvrkočené jarní kytky všude kolem dávají tušit, že všecko je cajk. Radost! Život! Dobře je.

 Jaro a kytky. A mnohé mocné. Studujem a štrádujem a lovíme. Někde jsem četla, že léky léčí, ale uzdravuje příroda. Ještě nedávno jsem byla tvrdý zastánce názoru, že jako prevence jsou byliny super, ale pokud nastane problém, bez chemie to jde těžko. Ale už jsem Vám vykládala o své magické třiatřicítce, ve které mne jedna nemoc tak trochu štrejchla a jakkoliv jsem věřila v klasickou západní medicínu, neklaplo to. Tak neřeším radikálně, ale hezky polehoučku, něžně, po všech stránkách dodnes a světe div se - převážně bylinami:-) A gut. Pomalu. Ale jistě! 

A Tobě dík, kamaráde. Za ty cesty. A obzory. Nedozírné obzvlášť. 

15 komentářů:

  1. Korbelář,Endris,to je i moje klasika,už od školy.Ale ta moje je teda pěknej salát,jak vidím.Naštěstí bydlím s knihařem,možná mi jí tak za deset let dá do kupy.:-)
    Opatruj se ,děvče,však ono si to nakonec všechno tak nějak "sedne"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám doma toho knihaře, si salátky nemůžu dovolit, leda ze záhonu. Navíc klenot po babičce a ta. Respekt a úcta takmier posvátná, občas zapomínám dýchat, fakt. Třeba když tam narazím na babiččiny poznámky, to písmo, achach.
      Sedne, se ví. Teď už jo. Nakročíno dobrým směrem, věřím. Děkuju, Bohdano, děkuju!

      Vymazat
  2. Tak to nás to postihlo ve stejném věku. Asi magie a taky jsem léčila bylinkami a vyléčila se do posledního těhotenství ha ha ha-))))))). Joooo, teta, bylinky mají sílu. A jak to, že u vás jsou podléšky a u nás ne????Hmmmm. Jani všem na rynku pěkný víkend pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magie věku:-)) Poslední těhotenství, ok, píšu si. Zrovna nedávno mi volala kamarádka, jestli nejsem těhotná, že se jí zdálo, že jsem porodila Matyldu. Krása. Tak třeba časem:-))

      A jsou to ladoňky, konkrétně tyto z Vlčnovského háje, ale skvělá lokalita je i u Bystřičky (od Vsetína v zatáčce přes koleje, ten lesík nad kolejema). Pa
      http://rooster-hill.blogspot.cz/2014/03/ogarzoo.html

      Vymazat
  3. Jani dělej tak, aby dobré to bylo a podle vlastní úvahy! Však tělo Ti řekne nejlíp ,jak na to! Opatruj se děvečko, neb kuřata Tě potřebují! A Ty je ! Krásné jaro a mávám, mezi pletením. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vybojujem, moja, nemám obavy♥ Pletení teď jde mimo mne, ale třeba si to jednou sedne a v práci trochu zajede a zbude čas i na oblíbené vlnky bavlnky:-) Marci, opatruj se. A děkuju Ti!

      Vymazat
  4. Řekla bych, že celý život je takový. Trochu zmatku, dost bolesti, krásná radost, slzy, a když kořeny pevně drží, žije se. Jasně, že bylinky. I když penicilin ve správnou chvíli dělá zázraky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že jo. Já taky furt říkám, že i když je to úplně naprd, je to jenom super. Znamená to jediné - jsme tu. Gut.

      Vymazat
  5. Dear Jana,
    a wonderful spring post. Love the forest full of flowers!
    All my best and happy spring
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you SO much, Elisabeth.
      Pleasure on my side...♥

      Vymazat
  6. takovou knížku bych potřebovala!moc máváme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, Tobě čau! Ukazovala jsem dětem ve škole Tvou Červenou Karkulku a fascinace absolutní:-)) Dobrá seš! pa

      Vymazat
  7. Tuhle knížku máma taky má.
    A já jsem jí šlohla takovou malinkou ohebnou, taky bylinovou, do které si svým téměř nečitelným rukopisem kdysi v době mého dětství vpisovala recepty - možná z té velké knihy i odjinud.

    OdpovědětVymazat
  8. já tu knihu mám taky. je skvělá... lichořeřičnice na streptokoky a stafylokoky a infekce močových cest u nás tedy vede. ...se opatruj...se opatruj...se opatruj.

    OdpovědětVymazat
  9. já tu knihu mám taky. je skvělá... lichořeřičnice na streptokoky a stafylokoky a infekce močových cest u nás tedy vede. ...se opatruj...se opatruj...se opatruj.

    OdpovědětVymazat