neděle 6. září 2015

Čau, léto

 Hošťálky rozlučkoprázdninové.

 Benji mečem/tyčí, Ogárek květinou.
Velká škola pro matku.
Vyhraněné osobnosti.

Na kopečku tři kaštany, Jako děcka jsme to tam milovali. Zkratkou přes meze, zpátky lesem. Houby a maliny a chrastí na oheň, občas konvalinky, často byliny. Cestou udělat žvýkačku z plyskyřice, jaké terno! Už jen pro fakt, že to žvýkávala babička coby děcko při hlídání sedlákových koz. Vždycky si na ni vzpomenu, když maminky těžce nesou školkovou odluku svého prcka. Jaké to asi bylo pro mou prababičku - poslat čtyřletou holčičku do služby k sedlákům a nevídat ji desítky týdnů? Žijeme si v dnešní době prostě skvěle, na to je potřeba nezapomínat.

 Jinak v potoce furt, folkloreček.

Zahrada plná láskyplných akčních hrdinů. A grilovaných dobrot. MiniRatatouille. Kinder řezy od Leni. Jihomoravské víno od Brňáků. Pivo ročníkové a Irish cream kafe s 33% smetanou. Prasárničky prostě. Slunko ještě furt. Blaho.

11 komentářů:

  1. ...ani se mi nechtělo psát komentář, že tím ťukáním probudím to ticho...
    Jani, u Tebe číst, to je jako pohlazení, jako pohádka...
    Čtyřletá dívenka, vyrazila jsi mi dech...ta dnešní děcka si tak neváží toho, co mají jako samozřejmost...víc pomlčím, chci si chvíli užívat ty vaše fotky...
    Čekám, kdy z dálky začnou pískat Páni kluci...
    Meč a květina...jojo, vrací se historie, i když u vás je to fajne:-)
    Dětem i Tobě šťastný nový rok:-)
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi, i Váš nový školní ať je šťastný a veselý (nejen o Vánocích)!
      A děkuju♥

      Vymazat
  2. Jestli jste byli včera na Hošťálkách, tak mi to ani neříkej. Včera jsem měla nutkání napsat, co jako děláš? Hm, neva. Léto to nedalo, dá to podzim. A mýdla budou a jsou vylepšená, tak snad budou i prospívat. A krásně jsi to napsala.Jo a mi z domu furt nejde psát. To ty soubory coocie, které mi dělaly doma binec atd, tož klepu z práce. Pssssst:-) Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, nakoukla jsem k Vám na blog, ale napíšu to sem.
      Jen jsem okouzleně koukala na fotky, nejradši mám takové ty obyčejné trávy a Vy je umíte foti přímo úchvatně.
      Ale moc se mi líbí, jak píšete, jak vnímáte.
      Ten článek o 91letém pánovi mě donutil vytáhnout kapesník.
      Večer, až syn usne, naleju si Vetlína, na klín si položím kocoura a pročtu si to dál...
      Magda

      Vymazat
    2. Věrka: Nejsou Hošťálkovy jako Hošťálková:-)) My jezdíme na sever, do Hošťálkov. Ale přes ValMez jsme jeli, to uznávám. Akorát teda asi doladíme někdy na svěžejší rozpoložení, my se z tama vždycky vracíme dost vyšťavení (v nejlepším slova smyslu) a hotoví. Odřídím dom a umřu na chvíli. Pak dobrý a na podzim to se mnou bývá zdaleka nejlepší, jupí! Těším!

      Vymazat
    3. Magda: Je boží, Věrka, viď? Já tam chodím na povinné psychohygienické dýchánky, blaho totiž♥
      (A ten Tvůj Veltlín zní taky dost relaxačně.-))

      Vymazat
  3. Krásné děti, krásná krajina .... moje nejmladší miminko mělo o prázdninách osmnáctiny ...
    Stromovou žvejkačku zkouším pořád, nejlepší je z třešní :-) .
    Moc ráda sem chodím. Zdravím !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miminko osmnáct. Ufuf. No, letí to děsně, teď jsme to ve fotografii řešili s paní fotografkou. Její mimino si jde za chvíli pro občanku a taky nechápe, jak je to možné...?! Jako už?!! Vážně?!!!

      Třešeň. Píšu si. Díky za tip, vážím si. Opatrujte se a užívejte vnoučky♥

      Vymazat
  4. Ahoooj kamarádi, ahoooj léto, zavřu oči a budu si ho představovat celou zimu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já si budu promítat ty dny u Vás, to pro mne byly dost vrcholy, Maruško.
      Moc, moc děkuju adin raz, upřímně♥

      Vymazat
  5. Známé tváře se mění...jů vy jste vyrostli. Krásně užíváte!

    OdpovědětVymazat