čtvrtek 28. ledna 2016

Co si chci pamatovat z prvního pololetí

Dnešní zápis našich budoucích prvňáčků.

Nekonečné výtvarky.


Křehké chvilky s mými druháky.


A ještě křehčí ty s páťáky.
(OK, mezi všemi těmi záchvaty smíchu!)


Tolik obávanou premiéru s prvňáčkama.
(To blaho teď!)

 Cesty poznání...

...a pevných přátelství.

No, krásný to bylo. A i když občas parádně točí, čtvrťáci obzvlášť, vzpomenu si vždycky na stoický klid Václava Moravce a nějakou prudce yntelektuální rozpravu s jakýmsi průřezem napříč politickým spektrem (bo jména už fakt nedám). A oni tam debatili a u toho občas zvýšili hlas a pak už se asi vlastně překřikovali a možná čekali, že to pan Moravec bude nějak razantně řešit, tak se s tím otazníkem v očích pak vrhali na něj. A on je jenom pobaveně sledoval, pak krásně klidně tlumil a jen tak mezi řečí lahodně pronesl, že po lidech on nekřičí. A já se tenkrát možná i rozbrečela, protože ten závan lidství, to je prostě na pusu a velký dík. U kohokoliv. Kdykoliv. Kdekoliv.

18 komentářů:

  1. Jani ty jsi paní učitelka u vás ve městě?? kdysi jsem si tam posílala žádost se životopisem a nikdo se mi ani neozval. a jak se teď dívám, škodááááááááááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marto, nejsem. To je na mne velký kolos, i když jsme jenom Vyhnálkov, škola je tu úplná a dětí je tu hodně, takže tři třídy v ročníku nejsou problém. Jezdím na malotřídku, spoje tříd dají zabrat, ale v konečném efektu je to plus pro děcka i pro nás. Celkem 39 dětí, 4 kantoři včetně šéfa a paní vychovatelky - dobírá výchovy některé. Plus školnice a kuchařka, pro mne úplný ideál. Ale vyhnálkovská škola je taky fajn, první stupeň rozhodně. Jenom prostě velká na mne:-)

      Vymazat
  2. Jani,
    máš velmi tvořivé děti, ty školní i ty své !
    To krmítko, to tedy je áchhhhh.
    A křičet se opravdu nemá!
    Smekám před všemi rodiči a hlavně paní učitelkami, kteří to dokážou bez vyjímek !

    OdpovědětVymazat
  3. Je radost mít tu možnost takto poznávat a vzdělávat se :-) i když to ty děti často skutečně ocení až mnohem později...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a někdy vůbec ne:-)

      Ale tak baví je to, to zas jo. Ti prvňáci jsou skvěle nadšení, to jsem u páťáků a čtvrťáků chytala před mateřskou jen v menších vlnách:-))

      Vymazat
  4. Ty jsi taky prostě na pusu!

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná retrospektiva. Jsou boží ty malé děti, které vše chtějí vyzkoušet, osahat a vzdělávají se s nadšením.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou skvělí, je tak. A moc děkuju, že odkazujete na .rooster hill., Moniko, mám opravdu radost. J.

      Vymazat
  6. A ony si určitě chtějí zapamatovat Tebe, mají velký štěstí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vtipné, první mí páťáci jsou v prvku na výšce. Hilfe! Ale znají se povětšinou, dobrá zpráva...:-)

      Vymazat
  7. JANI, KRÁSNÁ REPORTÁŽ PSANÁ SE SRDCEM NA PRAVÉM MÍSTĚ. PŘEMÝŠLÍM, ZDA BYCH DOKÁZALA UČIT 3 ROČNÍKY NAJEDNOU. SMEKÁM A VELKÝ OBDIV!TVÉ DĚTI MAJÍ ŠTĚSTÍ, JSI TA PRAVÁ..KRÁSNÉ II. POLOLETÍ..INKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, já mám nejvíc dvojspoj, trojspoj máme jenom na hudebku a tělocvik u mladších dětí (1-3). Jinak je to zase super, že různými spoji ostatních ročníků mám třeba prvňáčky samostatně na šest hodin češtin z devíti - máme šest dětí, takže neskonalý luxus. Totéž páťáci - čtyři děti - angličtina, přírodověda, vlastivěda - samostatně. Neskutečné. Trojspoje mají ve vedlejší vesnici a upřímně, musí to být neskutečný záhul - aspoň než děti pochopí zásady samostatné práce. I Tobě krásné druhé pololetí, ať se daří, J.

      Vymazat
  8. Moc bych Vás chtěla jako učitelku pro své děti. S kapkou závisti se kochám. Nádhera. Zdravím z Prahy,Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuju. A vážím si. J.

      Vymazat
  9. Ty už učíš a já mám Benjiho skoro pořád za miminko (až teď jsem dolistovala, že jsou s B. skoro stejně staří:)). Tak ať je krásně nezapomenutelné i to druhé pololetí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, já vždycky u Tvých poznámek, co všechno Tvá holčička zvládá, propadala mírné hysterii, protože Benji, coby správný ogárek, měl většinu z Vašich obligátek totálně v paži. Ale pak jsem si vzpomněla na aktivní dítko č.1, Barunku, a dost se uklidnila, že to asi prostě genderově máme s klučíkem jinak:-) Krásný čas s dětmi doma Ti přeju, letí to, ale užívate parádně, to je hezký♥

      Vymazat