sobota 25. června 2016

Musela jsem

Vrátit se. 
nenitma furt ve mně.

A dnes jsem dokonce v klidu prolistovala Trávu. Mně se stále velmi líbí. I paní Dáše - vidoucí průvodkyni. Náš milý průvodce světem nevidomých ale nabrnkl velmi cennou skutečnost - že je tvořena vidícím autorem pro vidící čtenáře, aha! Ale zapadá to - nevidomí mají svět plný abstrakce a vyhledávat další v publikacích je tak úplně neba, říkal pan Tom. 


Tomášův Andy. Věrný druh. Průvodce temnotou.

Simulační brýle. Mazec. Slečna Katka, která prováděla temnotou mé školáky a která je autorkou keramiky v rámci výstavy prezentované, viděla těmi pikodírečkami v černu. Kdysi.

 Nedopsali jsme ani J v AHOJ... :-( 
Lidi, my si žijeme tak lehučký Život, ale TAK!

 Hromady pomůcek (brutálně drahých, většinou ÚP prý hradí kolem 90%, tak snad) a praktičností a her a Braillem Jana.

Keramika Kateřiny. Tvořena výhradně Hmatem!
Autorem obrazu v pozadí je Jonathan Huxley. O tom potom.

Tydle ramínka. Já je po celé výstavě viděla neskutečně ráda:-) Dar jak cyp.

Okolozlínští, zajděte si, opravdu zážitek. O temnotě nemluvě. Tolik nástrah všude kolem, jsou to Borci. Smekám a děkuju fakt za každý den, který si žiju v tom svém absolutně zacykleném pohodlíčku, bez věčného boje o cokoliv. Nejde to napsat jinak. Můj Život je lehký jak peříčko, pokud můžu dýchat a vnímat a pohybovat se a věřit.
A milovat, jasně že jo. 

6 komentářů:

  1. ...mi to připomnělo dokument Šestnáct hadů na hlavu. Viděla jsi?
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10213538372-sestnact-hadu-na-hlavu/30929434015

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ted se mi zastesklo jeste vic,kdyz jsem uvidela lormovku...Lorm, ma byvala prace, ktera mi dala hodne, hlavne neresit prkotiny a byt vdecna za vse:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je přesně pocit, který je asi nejsilnější. Vděk za to, co je. A taky respekt k lidem, kteří zvládají prakticky vše, co já, akurat bez té "povinné výbavy". Fakt machři. A Lorm... Já se na ni dívala ještě doma, v noci, v tichu, lechtala jsem se do dlaně a mačkala si body ruky a chvíli jsem se chtěla všecko to naučit a pak jsem zase tajně polykala slzy:-) Jako fakt síla. Ale naučím se ji. Zítra v práci vytisknu a prázdniny budou v duchu pana Lorma.

      Vy jste pracovala v nějakém centru, Martino?

      Vymazat
    2. Pracovala jsem jako terénka v poradenském centru LORM v Ostravě, takže jsem pracovala s lidmi s kombinovaným postižením zraku a sluchu. Naše dítko nás však zaválo zpět do rodného města, takže v této práci už nebudu pokračovat. Dalo mi to hodně a určitě pak někdy přijde další zajímavá výzva:)

      Vymazat
    3. Tak to jo. Rodné město je silná páčka. Každopádně zkušenost to musela být velmi silná.
      Tak ať se, Martino, daří a čekají na Vás samé prima výzvy přeju! J.

      Vymazat